TALLER: “ESTÀS PANTALLAT”- “EL BON ÚS DE LES PANTALLES”

Aquest curs, els alumnes de cicle superior dins de l’àrea de tutoria,  estan treballant  el tema sobre quin ús n’estan fent de les pantalles.

Per aquest motiu han realitzat una petita jornada de dos tallers, un el van fer a finals del primer trimestre i un altre a inicis d’aquest segon.

El primer taller va ser el divendres, dia 2 de desembre, van poder gaudir d’una obra de teatre molt educativa titulada “Estàs Pantallat”. Els va permetre reflexionar sobre l’ús o l’abús de les pantalles a través d’un taller posterior a l’obra i un col·loqui final portat a terme per les dues actrius.

El segon taller amb el títol, “El bon ús de les pantalles”  l’han fet avui dilluns  dia 16 de gener. Ha sigut un taller molt dinàmic, motivador i enriquidor per a tots ells. Els han explicat un seguit d’aspectes que es poden trobar fent un abús i ús de les pantalles, com:

• l’adicció,
  • els diferents tipus de violències (ciberbullying, gooming, violència estètica,…)
  • veure que no tot és real del que es publica a les xarxes,
  • posar-se les ulleres liles,…

A més a més, han hagut d’escenificar i teatralitzar unes escenes on es tractaven tots aquests punts fent una petita reflexió i explicació al darrera.

Gràcies al Consorci del Lluçanès per acostar la cultura a les escoles!!