SETMANA BIO A L’ESCOLA 2020

EDUCACIÓ INFANTIL

El dimecres dia 21 d’aquest mes, durant la setmana Bio, els alumnes de P3 vam anar a restaurar l’hotel d’insectes de la nostra escola amb elements de la natura (pedretes, tronquets, pinyes, fulles, …)
També per part de l’ADEFFA ens van explicar tipus d’insectes i quin respecte i cura calia tenir amb ells així com la manera d’agafar-los si els haviem de traslladar a l’hotel.
Aqui en teniu alguna foto (cliqueu sobre la foto)

La classe verda i la classe vermella de P4 i P5, aprofitant que era la setmana Bio, vam fer un taller amb la Núria de Camadoca sobre els insectes i les seves funcions i vam anar a fer un treball de camp per observar-los, en tres espais diferents, hort, hivernacle i compostador. En la posada en comú posterior ens vam adonar que on hi havia més varietat i quantitat d’insectes era dins l’hivernacle ja que hi ha una humitat i temperatura diferent que a l’exterior.

Cal cuidar als insectes ja que fan tots ells fan una funció molt important dins l’ecosistema!

Cliqueu per veure les fotos del taller.

CICLE INICIAL

Els alumnes de CI, dins de les activitats programades  a la nostra escola vam observar i netejar

les CAPSES NIU del pati d’EI i de Primària.

A la primavera farem seguiment dels nius (observació de l’activitat dels ocells, si fan niu, si coven, si tenen pollets i els alimenten…).

Si feu clic a la imatge podreu veure més fotos.

CICLE SUPERIOR

Al llarg d’aquesta setmana hem celebrat la Setmana BIO a l’Escola 2020.

ADEFFA (Camadoca) ens ha realitzat 4 tallers del Projecte d’Aprenentatge i Serveis (ApS), “Tancant el cercle”, amb l’objectiu de donar a conèixer i afavorir la biodiversitat local al voltant de l’hort de l’escola i evitar la introducció d’espècies invasores, per aconseguir un espai equilibrat i sostenible.

Els alumnes de cicle superior, aquest dimarts pel matí vam fer el primer taller, on es tractava de fer un estudi de la flora i fauna de la bassa de l’escola i de la Riera d’Olost, amb la comparativa de resultats i reflexions sobre aquests.

Aquí en teniu una mostra de tot el nostre treball.

CICLE MITJÀ

En el marc de la Setmana Bio tots els cicles hem fet algun taller relacionat amb la biodersitat entorn a l’hort.
Al CM en vam fer dos, el primer el dilluns, vam recollir llavors i el segon el divendres, vam construir capses niu.

RECOLLIDA DE LLAVORS DE VARIETATS LOCALS
Les nenes i els nens de la classe van portar llavors que tenien a casa seva, o que els havíen donat els seus avis, pares o veïns. L’objectiu era recollir llavors de varietats locals, pròpies dels horts d’Olost o del voltant, per poder-ne sembrar al nostre hort i aconseguir multiplicar les llavors. Entre les que vam dur i les que vam guardar de l’hort de l’escola, en tenim per plantar l’hort, tornar a guardar llavors i compartir-ne amb qui en vulgui.

CONSTRUCCIÓ DE CAPSES NIU
Ens vam començar a preparar buscant fustes, per poder fer les capses niu. El pare de l’Ariadna ens va portar palets i altres fustes, d’allà on ell treballa. La Núria de Camadoca ens va ajudar a desmontar-ho. Després vam prendre mides i vam dibuixar totes les peces. Altre volta a Camadoca les van tallar. El divendres a l’escola, vam construir 6 capses niu per a mallerengues. Encara ens quedava material per construir-ne 2 més, una per a insectívors grans i l’altra per a mallerengues, les vam acabar la setmana següent.
Ara ja només ens falta penjar-les!
Els tallers del Projecte d’Aprenentatge i Serveis (ApS) “Tancant el cercle”, han estat activitats gratuïtes pel centre. ADEFFA les realitza amb a l’ajut d’Aprenentatge i Serveis del Departament de Territori i Sostenibilitat.
Gràcies a tots els que ho heu fet possible.