SETMANA BIO A L’ESCOLA

En el marc de la Setmana Bio tots els cicles hem fet algun taller relacionat amb la biodersitat entorn a l’hort.
Al CM en vam fer dos, el primer el dilluns, vam recollir llavors i el segon el divendres, vam construir capses niu.

RECOLLIDA DE LLAVORS DE VARIETATS LOCALS
Les nenes i els nens de la classe van portar llavors que tenien a casa seva, o que els havíen donat els seus avis, pares o veïns. L’objectiu era recollir llavors de varietats locals, pròpies dels horts d’Olost o del voltant, per poder-ne sembrar al nostre hort i aconseguir multiplicar les llavors. Entre les que vam dur i les que vam guardar de l’hort de l’escola, en tenim per plantar l’hort, tornar a guardar llavors i compartir-ne amb qui en vulgui.

CONSTRUCCIÓ DE CAPSES NIU
Ens vam començar a preparar buscant fustes, per poder fer les capses niu. El pare de l’Ariadna ens va portar palets i altres fustes, d’allà on ell treballa. La Núria de Camadoca ens va ajudar a desmontar-ho. Després vam prendre mides i vam dibuixar totes les peces. Altre volta a Camadoca les van tallar. El divendres a l’escola, vam construir 6 capses niu per a mallerengues. Encara ens quedava material per construir-ne 2 més, una per a insectívors grans i l’altra per a mallerengues, les vam acabar la setmana següent.
Ara ja només ens falta penjar-les!
Els tallers del Projecte d’Aprenentatge i Serveis (ApS) “Tancant el cercle”, han estat activitats gratuïtes pel centre. ADEFFA les realitza amb a l’ajut d’Aprenentatge i Serveis del Departament de Territori i Sostenibilitat.
Gràcies a tots els que ho heu fet possible.