LA BASSA DE L’ESCOLA ESTIU 2018

Aquest és el primer estiu que hi ha bassa a l’escola.

Quan vam acabar el curs vam posar una càmara de fototrampeig i vam observar que hi anàven molts ocells a beure, garses, merles, verdums, cueretes, tòrtores… Dins l’aigua ja hi vivien uns quants insectes i cargols.

Aquest mes de setembre l’hem trobada canviada. Les plantes han crescut, a més és plena d’unes algues verdes filamentoses, a vegades ens entretenim a treure-les. També hi hem observat ous enganxats a les arrels de les plantes i libèl.lules i espiadimonis que volen i s’acosten a l’aigua. Hi ha més insectes i molts més cargols. Hi ha un gripau gegant i els companys d’EI en van dur un altre de petit, que era al seu pati. Ara observem més sargantanes, alguna de tan gran que sembla un llangardaix.

Per cert, el dilluns, quan vam sortir al pati i vam anar a l’hivernacle, hi havia dues perdius novelles, una va sortir de seguida, però l’altra que va tardar més, en el moment que va sortir, va córrer a amagar-se a dins el tancat de la bassa. Segur que estan acostumades a anar-hi a beure aigua. Ja a finals de curs passat havíem trobat excrements que semblaven de perdiu, pensàvem que n’hi havia alguna que venia a beure, ara ja ho assegurem.

Per veure les fotografies cliqueu aquí