COMENCEM CuEme

Aquest dimecres, 11 d’octubre, a l’escola van venir la Mònica i en Joan del Consorci del Lluçanès a presentar-nos què i en què consisteix participar en aquest projecte de cultura emprenedora a l’escola, és a dir, CuEme.
La Mònica ens van explicar molt bé quines són les fases que hem de seguir en aquest projecte.

A continuació ens van demanar si ja teníem clar què volíem ser, si una EMPRESA COOPERATIVA o una EMPRESA MERCANTIL.

Nosaltres els hi vam explicar que volíem ser una COOPERATIVA, perquè vam fer una recerca sobre quins avantatges i quins inconvenients té treballar en una COOPERATIVA o una EMPRESA. Llavors per assemblea vam valorar que era millor treballar com a COOPERATIVA, ja que és un tipus d’empresa on…

• TOTHOM n’és soci i sòcia,
  • es reparteixen els beneficis/guanys  per igual.
  • TOTHOM  treballa per igual, és a dir, es treballa en equip.
  • TOTHOM té dret a decidir,
  • els acords sempre es prenen a partir d’assemblees i/o votacions.

A més a més en Joan ens va explicar què havíem de fer ara, per Constituir la cooperativa. En aquest vídeo en teniu un petit resum.