Història

dsc03169L’Escola Subirats, tal i com ara la coneixem, va ser construïda a finals dels anys 60 , però en el registre municipal hi ha informació sobre les escoles unitàries de nens i nenes de Lavern amb data del 1942  i de la construcció de quatre cases per mestres el 1952. Des d’aleshores fins a l’actualitat s’han fet diferents reformes i ampliacions importants que han donat forma a l’escola actual.

A partir del 1986 va començar un projecte de ZER que implicava un treball conjunt amb l’Escola El Montcau d’Ordal i l’Escola Sant Jordi de Sant Pau  amb 2 mestres itinerants compartits  que treballaven projectes comuns de matemàtiques i naturals.

Durant més de 1dsc031700 anys l’escola de Lavern va ser el nucli del municipi on s’impartia  la 2a etapa d’EGB i els alumnes de les 2 escoles de la ZER finalitzaven la EGB al centre de Lavern.

Amb la implementació de la ESO, l’alumnat de la ZER Subirats ja no va venir a l’Escola Subirats a estudiar la 2a etapa, sinó que acabaven la Primària a sisè al seu centre i continuaven l’escolaritat obligatòria de secundària a l’IES Intermunicipal del Penedès a Sant Sadurní d’Anoia.

Durant aquests vint anys l’escola ha canviat força en molts aspectes, però sempre hem mantingut una metodologia de treball molt relacionada amb el context d’escola rural.

Durant aquests darrers cursos, s’ha assentat i definit una línia d’escola encapçalada per uns projectes pedagògics  que han fet del nostre centre, un centre escolar singular i de referència.dsc03165