Pla de reobertura Escola Subirats juny 2020

Benvolgudes i benvolguts,

El curs escolar acabarà el 19 de juny i no tornarà a reprendre’s de forma tradicional, donat que les condicions actuals no fan possible acollir tots els alumnes en classes presencials.

Segons el Pla d’obertura dels centres educatius, aquesta es farà en tots els casos en la Fase 2 de la desescalada i no implicarà en cap cas la suspensió de la docència telemàtica, ja que  trencaria la dinàmica de l’alumnat i la programació que ja estan duent a terme els centres educatius.

Cada centre s’ha d’adequar a l’arribada de la Fase 2 a cada territori: els que ho puguin fer a finals de maig, hauran de preparar l’obertura per a l’1 de juny.

Es descarta, en qualsevol cas, l’obertura del servei de menjador abans del proper curs i només en casos específics i necessaris es permetrà el transport escolar.

Us facilitem l’enllaç al Pla de reobertura de l’escola Subirats per si el voleu consultar. I també l’enllaç a la infografia que ja vam compartir amb vosaltres fa uns dies.

Per a qualsevol dubte o consulta: a8029143@xtec.cat

Salutacions cordials

Equip Directiu

 

Acta Provisional Fase 2. CMD ZER Subirats

Benvolgudes i benvolguts,
Avui 25/5, a les 10:56 s’ha publicat a la web dels ST l’acta Fase 2 Provisional del concurs de direcció de la ZER Subirats.
S’obre així el termini de 5 dies hàbils perquè les persones interessades puguin presentar reclamació contra el contingut de l’esmentada acta davant la comissió.

 

Podeu consultar l’acta provisional a l’enllaç corresponent, indicat a sota.

 

Anul·lades les PROVES CANGUR

La Junta de la Comissió cangur de la SCM es va reunir el dimecres 15 d’abril amb la finalitat de prendre decisions respecte a la prova Cangur 2020 i ha consensuat els acords següents:

  1. La prova Cangur 2020 no es durà a terme com a concurs, però els centres inscrits rebran el material per a poder-lo emprar com a material didàctic si els interessa.
  2. A partir del dilluns 4 de maig els centres inscrits podran disposar del material corresponent al Cangur 2020

Anul·lades les proves de competències bàsiques 6è

​​El Consell Superior d’Avaluació del Sistema Educatiu (CSASE) ha anul·lat les proves ​ d’avaluació de competències bàsiques a sisè d’educació primària, ateses les circumstàncies excepcionals que estem vivint.

El CSASE ha valorat la situació als centres un cop passada la part més complexa de la pandèmia i els efectes del confinament a l’alumnat.  Al mateix temps, cal tenir en compte les necessitats de priorització de tasques per tancar el curs escolar que s’haurà de fer a nivell de centres i  per part de tota la comunitat educativa

INFOSUBIRATS ;)

Bon dia famílies,

Abans de res dir-vos que esperem que estigueu tot@s bé de salut.

Després d’aquests darrers dies mirant d’acostumar-nos a viure en aquesta estranya situació, us aclarim algunes informacions relacionades amb l’educació i l’escola:

– La preinscripció escolar prevista per començar el 23 de març, s’AJORNA. Per aquest punt… Llegeix més»

INFOESCOLA

El butlletí Infoescola neix per informar la ciutadania de tot allò relacionat amb l’educació des d’una òptica oberta al món.

Els seus principals objectius són: donar a conèixer el servei educatiu d’una forma senzilla i propera; informar sobre els ensenyaments, nous programes, experiències pioneres; explicar de forma clara la gestió de tràmits educatius; contribuir en els debats per aconseguir grans consensos al voltant de l’educació, i oferir consells per a les famílies relacionats amb el projecte compartit d’educar els infants i adolescents. (cliqueu sobre la imatge)

IMPORTANT: COMUNICAT DEL DEPARTAMENT D’EDUCACIÓ

Benvolgudes famílies,

El Departament d’Educació, seguint instruccions del Departament de Salut i com a mesura excepcional per contenir el coronavirus, ha pres la decisió de tancar a partir del dia 13 de març i fins al proper dia 27 març, ambdós inclosos, tots els centres educatius del país i, per tant, han quedat suspeses les classes en horari lectiu i les activitats extraescolars.
Seguirem prestant atenció a les instruccions del Departament de Salut i a l’evolució de la situació.
Us recomanem que tingueu oberts canals de comunicació fluids amb el personal del centre educatiu, però és recomanable evitar aquells de tipus presencial.
També us recordem que cal que seguiu les indicacions, recomanacions i protocols que estableix el Departament de Salut pel que fa a la prevenció del virus i que podeu consultar a http://canalsalut.gencat.cat/coronavirus
El Departament d’Educació farà arribar a la direcció del centre les indicacions pertinents en relació als dubtes que puguin sorgir.
Us agraïm la vostra comprensió i col·laboració.

Les màquines simples

A cicle mitjà hem introduït la base del centre de gravetat per treballar el tema de les màquines simples; és molt interessant veure com aquests “petits” invents ens faciliten la vida i els podem trobar en tantes coses:

  • La rampa
  • La roda
  • El tascó
  • La politja
  • La palanca

Vam fer recerca per equips de cada màquina simple preparant un cartell i fent una exposició per a la resta del grup. Després vam experimentar amb elles tot veient els esforços que ens estalviem, preparant la base per entendre les màquines complexes.

Fotos i vídeos

COMENCEM EL CARNAVAL A L’ESCOLA!!!

Benvolgudes famílies,
Avui la Comitiva reial del Rei Carnestoltes ens ha anunciat que el Carnestoltes i el Carnaval ja són a l’escola! (VÍDEO!!!!)
Comencem els dies més bojos i divertits de tot el curs, la setmana del Carnaval on tot s’hi val (o gairebé tot…)
Durant la setmana que ve haurem de venir a l’escola guarnits com ens demana el Rei Carnestoltes:
  •        Dilluns, amb el pijama de casa vindrem.
  •        Dimarts, el cap decorat i/o amb complements l’acompanyarem.
  •        Dimecres, la roba del revés portarem.
  •        Dijous, amb la cara pintada vindràs.

Ah! I com que serà dijous gras, un entrepà de botifarra o truita esmorzarem.

  •        Divendres al matí, disfressats com vulguem ens presentarem
  • I… divendres a la tarda, el Carnaval plegats celebrarem.
Aquest any el tema que hem triat és El fons marí.
Des dels més petits fins als més grans algun element marí representarem.
No us podeu perdre la Desfilada del mar que farem.
A les quatre de la tarda obrirem les portes de l’escola i des de les grades podreu gaudir de la desfilada.
Per suposat, us animem a que porteu algun petit detall marí, per fer més patxoca tots plegats: unes aletes de submarinista, una aleta de tauró,…
Esperem que gaudiu tant com nosaltres d’aquesta setmana boja que ens espera, on la xerinola n’és la protagonista. I que divendres pugueu venir i participar de la petita festeta del Carnaval.
Visca el Carnaval, visca el Rei Carnestoltes, visca la Festa i la xerinola!!!

 

Projecte “Puente” amb Nicaragua- Superior

Les/els alumnes de Cicle Superior van engegar a principi de curs un projecte que ens ha ajudat a descobrir una altra cultura. Hem fet moltes activitats interessants:

– una gimcana amb proves

– recerca per internet sobre aquest país

– l’Òscar ens va fer una xerrada amb dades d’allò més curioses

– vam vendre llibres per aconseguir fons per ajudar a una escola d’allà. Moltes gràcies per la col·laboració!

Més fotos…

Teatre Actiu Cicle Inicial: “Nora i el jazz”

L’alumnat de Cicle Inicial de la Zer vam gaudir d’una jornada musical a l’Auditori de Vilafranca.

Vam descobrir el jazz de la mà de Nora, una nena de Nova Orleans que ens va presentar el jazz clàssic, el modern, el swing i el claqué.

Vam cantar tots junts amb la Big Band de Granollers, una bona experiència!

Més fotos…

Sortida al Serral- Infantil

 

L’alumnat d’infantil vam fer una sortida al Serral de Lavern.

Pel camí vam conèixer un home molt amable que ens va explicar com treballava amb els ceps i vam gaudir d’unes vistes molt maques del paisatge.

També vam trobar pedres, plantes aromàtiques, alguns animals (però no formigues) i brossa!
Malauradament algú havia deixat brossa a la natura. La vam recollir per deixar-la al contenidor que li corresponia.

Va ser una sortida molt interessant!

Més FOTOS…

Rellotge Vegetal- Mitjà

A cicle mitjà, coneixent ja del primer trimestre l’energia que ens donen els diferents tipus d’aliments, ens hem demanat si podríem fer servir eixa energia per fer anar un rellotge. Primer la majoria de nosaltres estàvem una mica reticents, però, amb el nostre esperit científic, havíem de comprovar-ho.

Materials: rellotge digital sense pila, cables conductors, tires metàl·liques i vegetals (patates, taronges i pomes).

Passos del mètode científic:

1) Observació: els vegetals ens donen nutrients i energia.

2) Hipòtesi: tal vegada es pugui utilitzar eixa energia per fer anar un rellotge.

3) Experimentació:  fem un circuit connectant el rellotge amb els vegetals mitjançant cables, i el rellotge s’engega!

4) Teoria: podem aprofitar els components d’alguns vegetals per produir energia neta.

*) Comunicació a la comunitat científica internacional: ara amb aquest article.

MÉS FOTOS…

 

Dinar i tallers de Nadal

Durant els dies 19 i 20 de desembre de 2019, els nens i nenes de l’escola van celebrar el Nadal dinant tots junts, amb cançons, poemes i tallers nadalencs.

Si cliqueu sobre la imatge, veureu més fotografies.

Espectacle Bibliobús

El dijous 12 de desembre, la companyia Sgratta ens va oferir l’espectacle “Sol amb la Lluna”

Què pot passar si de sobte es troben el dia i la nit? El sol veu les coses clares com la llum del dia, però a la lluna ningú s’atreveix a enganyar-la… Així que junts, s’explicaran una pila d’històries! Totes elles divertides i alegres com el dia, però tendres i sinceres com la nit. Un noi despistat però amb molta empenta, uns pirates de terra endins, una princesa enredaire i una pila de bestieses i animalades! Tot plegat amb dos narradors molt especials. I el Sol i la Lluna girant al voltant d’un món, cada dia més curiós.

Tallers A LA RECERCA DEL MÓN a CICLE SUPERIOR

L’onze de novembre vam gaudir d’uns tallers per a cicle superior de tota la ZER. Van venir uns científics a explicar-nos algunes curiositats de la ciència i de la tècnica.

Ens vam vestir amb bata de científic i vam fer alguns experiments:

Separació de mescles: gràcies a les diferents densitats d’algunes substàncies líquides, queden separades en vertical.

Terra escumosa: com que al terra hi ha matèria orgànica (restes de plantes i animals), si fiquem aigua oxigenada (H2O2) sobre terra, fa reacció i queda amb textura escumosa.

El fòsfor: és un element necessari per a la vida però en excés és perjudicial per al medi, afectant negativament a molts éssers vius. Hem aprés a extreure el fòsfor d’ossos per a fer adob per a les nostres plantes.

Robòtica: inspirant-nos en la Margaret Hamilton hem vist petits dispositius programables per a diferents funcions.

DIA DE LA MÚSICA A L’ESCOLA

El dia de la música estava previst celebrar-lo quan tocava: divendres 22 de novembre, però per la previsió  meteorològica i degut que l’escola no té cap instal·lació coberta, vam posposar-ho a divendres 29 de novembre.

Va ser tot un éxit i ens omple d’orgull veure i saber que cada curs augmenta el nombre d’alumnat que estudia música gràcies, entre d’altres, a les i els professionals de l’EMAP, que han apostat per acostar la música a les zones rurals.

Aquí us deixem algunes fotos d’aquell dia...en breu…també compartirem els vídeos.

 

Cicle Mitjà: els 5 sentits

A cicle mitjà hem vist que hi ha dues formes d’aconseguir informació: mitjançant el pensament i mitjançant els
sentits.
Tenim cinc sentits (vista, olfacte, gust, tacte i oïda) que reben informació gràcies a òrgans (ulls, nas, llengua, pell i
orelles). Aquests òrgans envien la informació gràcies als nervis cap al cervell, que és qui processa la informació.
Com que estem acostumats a utilitzar molt la vista, ens hem tapat els ulls per percebre millor els sons, sabors, tactes i olors.
Hem estudiat la seva anatomia, els hem experimentat i hem descobert algunes coses com:
– la contaminació acústica
– el gust umami
– que els nervis òptics estan creuats
– que als ulls tenim cèl·lules per veure en color i d’altres per veure amb poca llum (però en blanc i negre)
– que als ulls les imatges queden capgirades com a les càmeres i el cervell “les torna a girar”
– que l’òrgan més gran del cos és la pell (pot mesurar 2m 2 en adults)
– que a la pell tenim receptors de fred, calor, suavitat, pressió i dolor.

Algunes fotos…

Isaac Newton a cicle superior

A cicle superior hem conegut a Isaac Newton a través d’alguns dels seus treballs.
Aquest geni anglès va fer molts descobriments importants gràcies a una gran dedicació al treball i, com ell deia, a estar a sobre d’espatlles de gegants (els científics que el van precedir).
Hem treballat:
– Activitats amb forces com a base per a les seves tres lleis.
– El centre de gravetat: descrit per primera vegada per Arquimedes però formulat de manera científica per Newton. Hem provat equilibris amb objectes i amb figures humanes i hem comprovat que el centre de gravetat d’un cos pot estar fora d’ell!
– El disc de Newton: va descobrir que la llum blanca es descompon en llums d’altres colors. Si pintem a un cercle els colors de l’arc de Sant Martí i el fem girar, surt el color blanc.
– El bressol de Newton: demostra el principi de conservació de l’energia.

Algunes fotos…

Sortida al teatre a Vilafanca: cicle superior

El dimarts 26 de novembre l’alumnat de cicle superior de la ZER va assistir a una obra de teatre a l’Auditori de
Vilafranca.
L’obra, “Mon pare és un ogre”, era muda amb alguns moments divertits i va ésser una experiència nova sobre un
tema desconegut per als nens i les nenes: un home, empresonat, escriu cartes al seu estimat fill. El fill, ja adult,
decideix conèixer-lo.
Després vam anar al parc de Sant Julià on vam esmorzar i vam gaudir una bona estona de joc.
Esperem poder gaudir de més activitats tots junts!

Algunes fotos…

SORTIDA A MANRESA

L’alumnat d’educació infantil va fer una sortida a l’aula-laboratori LAB06, de la Universitat del Bagues. Aquesta sortida és una de les que més ens agrada, ja que l’aula que ens preparen està plena de materials i propostes relacionades amb el medi. I podem toca, observar, remenar,… i fer moltes descobertes per mitjà de l’experimentació.

A més, aquest any, vam fer un taller de fer aigua de colors amb aliments. Va ser molt divertit, aixafar, ratllar i tallar aliments per convertir-los en tints naturals. Sabeu que podem fer aigua vermella i taronja amb uns tomàquets?

I després de l’aula LAB06, vam anar a dinar a un parc xulíssim: El parc de l’Agulla.

Va ser una sortida genial.

Cliqueu aquí per veure les fotos.

Sortida de Cicle Superior: HUMAN BODIES

El dijous 14 de novembre, els nens i nenes de cicle superior van anar a les Arenes de Barcelona a veure l’exposició Human Bodies.

L’exposició la podien veure cada un al seu ritme, amb l’ajuda d’una audioguia.

Abans van esmorzar a les fonts de Montjuïc i després van dinar a les Arenes.

Si cliqueu sobre la imatge, podreu veure més fotos.

Separació de mescles a CICLE SUPERIOR

Aquest primer trimestre a cicle superior hem vist que a la matèria hi ha substàncies pures i mescles.

Segons la composició i les característiques d’una mescla, podem separar els seus components mitjançant tècniques diferents, a primària estudiem aquestes:

– Filtració: de sòlids (amb un colador) o de sòlids amb líquids (amb un filtre).

– Centrifugació: podem separar l’aigua d’un sòlid fent-lo girar (aprofitant la força centrífuga).

– Imantació: separem materials ferromagnètics d’altres sòlids amb imants.

– Decantació: aprofitem que els líquids tenen densitats diferents (uns suren sobre altres) per separar-los per decantació. La mel quedava a sota de tot, amb el tornavís. A sobre quedava el sabó amb el tomàquet xerri. Dalt de tot quedava l’oli, amb l’avellana i la pilota de ping pong surava a sobre.

Cliqueu aquí per veure més fotos 😉

 

CICLE SUPERIOR… “amb un globus…”

A Cicle Superior vam començar a fer experiments amb la descoberta d’algunes de les propietats de la matèria mitjançant… un globus!

* Elasticitat: com tant el plàstic com l’aire són elàstics, un globus rebota. I si ens passem inflant-lo, es trenca.

* Densitat: així com inflem el globus el color es fa més clar (ocupa més volum però amb la mateixa quantitat de pigment). A més, com té una densitat molt baixa, pot sostenir-se sense caure un moment.

* Llum: si fiquem un globus clar i un fosc al sol, el fosc acumularà més calor.

* Triboelectricitat: es poden carregar d’electricitat estàtica.

* Pneumàtica: si aprofitem la pressió de l’aire ens pot ajudar a pujar objectes o desplaçar-los. Alguns companys van preparar vehicles amb tracció mitjançant globus i van fer una cursa.

Cliqueu aquí per veure més fotos…

Sortida de CICLE MITJÀ: HUMAN BODIES

El passat dilluns dia 21 d’octubre els alumnes de cicle mitjà vam anar d’excursió a Barcelona. Vam anar a veure una exposició molt interessant, anomenada Human bodies, situada al centre comercial Les Arenes, a la Plaça Espanya.

El motiu pel que vam triar aquesta sortida és que, aquest primer trimestre, estem treballant el cos humà a medi. Estem aprenent les parts del cos, tant les que es veuen per fora, com les que no es veuen. I també com funcionen els nostres òrgans.

Aquesta exposició és especial perquè tots els cossos i parts de cossos que es poden veure, eren cossos humans reals, provinents de gent que, al morir, van donar el cos a la ciència, per a que fos destinat a la investigació. Aquests cossos van ser preservats amb una tècnica anomenada “plastinació”, i que aconsegueix un efecte de realitat molt intens, però, a la vegada, gens ofensiu.

A més, les explicacions donades a través dels àudios que cada nen/a escoltava amb uns cascos, eren explicacions molt entenedores.

El resultat d’aquesta sortida és molt positiu, ja que els alumnes van estar atents en tot moment, i van gaudir molt de l’experiència.

Després, també van poder gaudir de les vistes que ofereix el terrat de l’edifici de Les Arenes, i vam estar localitzant edificis coneguts de la ciutat.

Va ser un dia molt ben aprofitat i gaudit!

Cliqueu sobre la foto per veure’n més…. 😉

UN MISSATGE INESPERAT A CICLE INICIAL

Famílies de cicle inicial, com possiblement sabreu… dijous 3 d’octubre vam rebre un “missatge secret”.

Algú ens va organitzar una gimcana. Els nens i nenes dels Pins i les Alzines es van motivar molt i aquest va ser el motor per a entrenar la lectura de les pistes en parella, on havíem de trobar els trossos de missatge i endreçar-los per saber que ens deia.

Us deixem les pistes que ens va organitzar.

Sabeu ja que posa el missatge??

EDUCACIÓ INFANTIL: ELS PRIMERS DIES A L’ESCOLA.

Ja fa un parell de setmanes que anem a l’escola. Durant aquests dies ens hem anat coneixent tots plegats. Enguany hi ha força cares noves: les nenes i els nens de P3, dos alumnes de P5 i algunes mestres noves.

Hem estat descobrint els nous espais, materials nous i també hem començat a fer psicomotricitat i música.

Poc a poc començarem amb els tallers i els racons. Poc a poc, que tenim tot un curs per endavant. Ja estem a punt per començar l’aventura que tot just acabem de començar.

Us enllacem unes fotografies perquè pogueu fer-vos una idea del que fem a la classe.

 

NOU JOC DE PATI

L’AMPA ens ha sorprès amb un regal avui 20 de setembre…..

Hem estrenat una taula de ping pong a l’escola!!!

Moltíssimes gràcies, en farem bon ús 🙂

 

 

REDISSENYANT L’ESCOLA

Estimades famílies, hem aprofitat aquest estiu per a fer obres de millora a l’escola.

Gràcies a l’Ajuntament de Subirats, s’han pintat les aules de Primària, s’han canviat una part de les velles finestres de fusta per les noves finestres d’alumini a l’aula dels Roures i s’ha ampliat l’escola i l’espai de pati a la zona del costat dels mòduls.

L’escola també ha invertit en transformar les aules de cicle superior, obrint l’espai de les aules amb una porta corredissa. Així com també en redissenyar totes les aules del centre, canviant el mobiliari i adaptant els espais a la nova metodologia de treball i a la bona harmonia en elles.

Desitgem que us agradin les millores realitzades fins ara i estarem encantades que participeu en idees i noves propostes.

Aquí us deixem unes quantes fotos.