Història

L’Escola Serralavella és l’escola pública d’Ullastrell on s’acullen els nens i nenes de l’etapa d’Educació Infantil i Primària (3 – 12 anys).

L’origen etimològic del nom de l’escola, prové d’una tradició molt arrelada al poble que es celebra a mitja quaresma, concretament el dimecres del mig.

Els avis recorden una cançó de captiri molt llarga que cantaven quan eren xics al ritme del xerrac que serrava un tronc casa per casa. La gent, concretament les dones, que eren les mestresses de casa, els donaven ous, ametlles…

Aquesta tradició estesa abans per tot el Vallès, tan sols perdura aquí.

Mantenint la tradició, les festes de Serralavella han anat prenent importància dins del poble celebrant unes festes d’hivern on hi participa activament l’escola.

El fet d’haver triat, l’any 1985, el nom d’aquesta tradició com a nom de l’escola pressuposa la voluntat de mantenir-la viva. Així doncs, trobem una escola arrelada a les seves tradicions i, a la vegada, en procés constant de canvi, una escola actual i viva.

Ha anat evolucionant des de ser una escola rural unitària, passant per ser escola organitzada per cicles, fins l’any 2003 en que va passar a ser una escola d’una línia sencera on es va acabar l’ampliació de l’edifici. Just es va acabar l’edifici va sorgir la necessitat de desdoblar els nous grups de l’escola i, per tant, el treball de la comunitat educativa per aconseguir un nou centre que reunís les condicions necessàries.

Fins el curs 2013-2014, l’escola ha estat de dues línies complertes i l’edifici actual, d’una sola línia, ha obligat a tenir els grups dividits en diferents espais externs al centre; amb dues aules a l’edifici de l’Ajuntament i sis aules en uns mòduls prefabricats a 300m de l’escola, amb l’obligació d’haver de travessar la carretera en cada desplaçament.

Finalment, l’any 2011 comencen les obres per construir un nou edifici escolar. Després d’un any d’aturades degut a les males condicions econòmiques derivades de la crisi, al desembre de l’any 2014 s’acaba l’edifici i es pot realitzar el trasllat a les noves instal·lacions. L’escola ha estat inaugurada per la Molt Honorable Consellera d’Ensenyament Sra. Irene Rigau el 18 de gener de 2015.