Salut

Administració de medicaments als alumnes

Seguint les recomanacions del Departament de Salut i la Societat Catalana de Pediatria, s’ha inclòs el paracetamol a la farmaciola dels centres educatius de Catalunya. Per administrar-lo cal tenir l’autorització signada dels pares, mares o tutors legals de l’alumne (el centre educatiu ha de demanar en el moment de la inscripció de l’alumne al centre l’Autorització per a l’administració de paracetamol i seguir les recomanacions d’ús elaborades per la Societat Catalana de Pediatria i pels departaments d’Educació i de Salut de la Generalitat de Catalunya.

Per poder administrar medicaments als alumnes, sempre que sigui imprescindible fer-ho en horari lectiu, cal que els pares, mares o tutors legals aportin un informe mèdic on consti el nom de l’alumne, el nom del medicament que ha de prendre i la pauta d’administració. Així mateix, els pares, mares o tutors legals han d’aportar una autorització on es demani, al director o directora del centre educatiu, l’administració al fill o filla del medicament prescrit d’acord amb les pautes que constin en l’informe esmentat i se n’autoritzi l’administració als professionals del centre.

autoritzacio_medecines (Document pdf)

Autorització-administració-paracetamol (Document pdf)

És convenient que el centre mantingui en un únic arxiu les receptes, els informes mèdics i els escrits d’autorització. En aquest sentit cal assenyalar que els professionals del centre només poden fer accions que no requereixen cap titulació sanitària i que les poden fer els familiars o cuidadors, en general, dels fills sempre que hagin rebut ensinistrament previ (s’hi inclou l’administració de fàrmacs d’ús habitual en pediatria); també poden fer cures senzilles(d’erosions i petites ferides), i també la primera atenció a qualsevol incident inesperat.

Malalties transmissibles

Per tal d’informar les famílies sobre l’assistència o no dels infants al centre educatiu quan pateixen una malaltia transmissible, el Departament de Salut, a través de la Sub-direcció de Vigilància i Resposta a Emergències de Salut Pública, ha publicat unes recomanacions amb uns Criteris de no assistència de l’alumnat a l’escola o a la llar d’infants durant un període de temps determinat a causa de malalties transmissibles

Criteris de no-assistència de l’alumnat a l’escola o a la llar d’infants durant un període de temps determinat a causa de malalties transmissibles (Document pdf)

Malalties cròniques, Al·lèrgies o Intoleràncies

Si l’alumnat pateix algun tipus de malaltia crònica, d’al·lèrgia o intolerància ha de notificar-ho a l’escola i acreditar-ho amb un informe mèdic. Així com si té la preinscripció d’algun medicament o tractament. Caldrà seguir les mateixes indiccions que per a l’administració de medicaments.