Celebrem la festa de la Pau

Com cada any el 30 de gener hem celebrat el dia de la Pau i la no violència a l’escola. Els alumnes de 6è han llegit dos poemes i després hem cantat i ballat la cançó “Seguiremos” de Macaco.
També hem fet una exposició amb les activitats que he anat treballant durant aquests dies, explicant-les als companys i també als pares i mares:

– P3 hem llegit el conte “Endevina com t’estimo” i hem dibuixat a les persones que més estimem.
– P4 hem llegit el llibre “Fem les paus” i hem parlat de com hem de resoldre els conflictes, i la importància de fer les paus, a més, hem fet uns dibuixos preciosos.
– P5 hem llegit el conte de “Orelles de papallona” i hem parlat dels estereotips de les persones i de com aquelles coses que poden ser lletges per alguns, poden ser precioses per uns altres. A la classe ens hem dit coses boniques als nostres companys, les hem escrit I dibuixat.
– 1r i 2n hem llegit el conte “Tinc un volcà”, que compara el sentiment d’enfadar-se amb un volcà encès i com per calmar-nos, hem de respirar profundament. Hem parlat de les coses que ens fan enfadar i com les podem solucionar, finalment ho hem dibuixat.
– 3r hem treballat les emocions i com ens sentim davant de diferents situacions: tristesa, enuig, amor, sorpresa, angoixa, ràbia…
– 4t ens hem dit coses molt boniques amb una activitat que ens ha agradat molt. Vam escriure el nostre nom en un full i els companys ens van escriure coses boniques, després ens el van enganxar a l’esquena i els nostres companys ens ho anaven llegint. Hem descobert que tenim coses molt boniques que nosaltres no valorem!
– 5è hem fet el ventall de les emocions: en un ventall els nostres companys han escrit coses positives de nosaltres, i ens ha agradat molt poder llegir-ho després.
– 6è hem fet la dinàmica del sol i el núvol. Al sol vam escriure aspectes positius nostres, a vegades ens costava trobar-los i els companys ens ajudaven. Al núvol vam escriure coses que podem millorar. Van sortir coses molt boniques i això ens va ajudar a ser conscients, sobretot, d’aquelles coses que veuen els demés en nosaltres i que nosaltres no apreciem.
Ens ha agradat molt fer totes aquestes activitats i sobretot poder parlar de les nostres emocions i sentiments.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *