PROJECTE RIUS

El Projecte Rius és una iniciativa de l’Associació Hàbitat, una entitat sense afany de lucre que des del 1997 treballa per apropar les persones als rius i les rieres.

Com a escola fa més de vint anys que hi participem.El tram que estudiem és a prop de les Masses .Després de fer una observació del voltants ( fauna, vegetació, deixalles, escuma, substrat…) passem a calcular valors com el cabal , la velocitat de l’aigua, la profunditat i  la temperatura.També mirem el PH de l’ aigua, la seva concentració de nitrogen i d’oxigen. Finalment busquem els animals que hi ha a l’ aigua perquè són uns bioindicadors  molt importants. sobre l’ estat del riu.

Agraïm a la Montse i a l’ Anna ( Molí del Foix) la seva inestimable ajuda.

El projecte neix al Departament d’Ecologia de la Universitat de Barcelona (Facultat de Biologia), on professorat i alumnes conceben una iniciativa que combina la vessant ambiental amb la social, ideant així un gran projecte de participació ciutadana i de voluntariat ambiental per l’anàlisi, seguiment i millora dels ecosistemes fluvials.

El Projecte Rius basa la seva tasca en tres pilars fonamentals:

• La importància de l’educació per conèixer millor els ecosistemes aquàtics.
  • La constància del treball del voluntariat, que vetlla per la conservació d’un tram de riu a l’àmbit local.
  • El foment de la participació ciutadana, com a eina fonamental que ens condueix cap a una societat més conscient i capacitada per emprendre accions de protecció i millora d’aquests ecosistemes.