L’ESCOLA

L’escola està situada a l’extrem sud de la comarca de l’Alt Penedès, a uns 6 quilòmetres de Vilafranca del Penedès.
El dia 1 de gener de 1927 es va col·locar la primera pedra de l’edifici que constava de dues aules molt grans, una per als nens i una per a les nenes, i de dues cases per als mestres. Al mes de novembre de 1931 es posaven en funcionament les escoles, sent-ne els seus mestres: Salvador Fontdevila Carbó i Emília Sivill Curtiada.
Cap als anys 70, amb les concentracións escolars, els nens i les nenes foren escolaritzats a l’escola dels Monjos, des de 2n d’EGB. Els de 4 i 5 anys i els de 1r d’EGB es van quedar a l’escola en una sola aula amb un mestre/a.
Als anys 80 es procedeix a una reforma en profunditat de les dependències escolars. Així, del setembre del 1982 al setembre del 1987, l’escola passa de tenir dues aules a tenir-ne nou, a més d’altres dependències igualment necessàries. I tot això gràcies a la remodelació de les dues aules, de les cases dels mestres i de la façana.

El febrer de 1990 es posa en funcionament de manera experimental Ràdio Ràpia, una emissora escolar. El 23 d’abril de 1990 s’inaugura oficialment.
En aquests últims anys l’escola ha fet l’esforç d’introduir aspectes novedosos per tal de millorar la qualitat d’ensenyament. Alguns d’ells són: Racons, Projectes, Noves Tecnologies (informàtica, audiovisuals), introducció de la Llengua Anglesa a P5.

Aquest esforç s’ha vist recompensat, en part, amb els premis i reconeixements que hem obtingut:

• 1994 Concessió per part del Departament d’Ensenyament d’un ajut per a la realització d’experiències audiovisuals.
  • 1996 Concessió del Premi Estímul a les emissores locals de Catalunya 1995 a la millor contribució a la radiodifusió cultural convocat per la fundació Rafael Peris.
  • 1999 Concessió del Premi Civisme als Mitjans de Comunicació 1998 per part del Departament de Benestar Social de la Generalitat de Catalunya.
  • 2001 Premi Orator de Llengua Anglesa. Participació en l’elaboració de programes de TV3, Televisió Layret. Participació, com a ponents, en cursos dirigits a altres escoles i professionals. Col·laboració en diferents mitjans de comunicació de la comarca. Obtenció del Pla Estratègic 2001-2005.
  • 2004 Premi Orator de Llengua Anglesa.Premi Baldiri Reixach als alumnes de Cicle Mitjà i de Cicle Superior de l’escola pel treball “La Vinya i el Vi”
  • 2005 Dins el Programa d’Innovació Educativa entrem a formar part en el Projecte de Ciutadania.
  • 2006 Primer premi en la Categoria de Professorat del Consell Audiovisual de Catalunya “El CAC a l’escola”.Dins el Programa d’Innovació Educativa entrem a formar part en el projecte de Comunicació Audiovisual.
  • 2007 El dia 7 de novembre rebem el distintiu d’Escola Verda. Premi de la Mostra 2007 (Mostra de Produccions Audiovisuals Escolars) en l’apartat de ràdio.
  • 2008 L’alumnat de 2CS va guanyar la primera temporada del programa Play (K3).
  • 2009 Premi Baldiri Reixac en la categoria d’escoles, alumnes i mestres. Premi de la Mostra de Produccions Audiovisuals Escolars en l’apartat de ràdio. L’alumnat de cinquè i sisè guanya el premi del XV Concurs el Gust per la Lectura.
  • 2010 Premi “El gust per la lectura”. Els alumnes de 5è van quedar finalistes amb el treball “En Mecanifle” i els de 6è van ser els guanyadors amb el treball “La nit del malson”.
  • 2013 Premi concurs L’Arca de Babel d’en Màrius Serra. Els alumnes de 6è van quedar finalistes durant vàries setmanes i en una d’elles guanyadors.
  • 2015. Premi Escoles Verdes. El jurat ha otorgat el premi de la categoria adreçada a l’Actuació vinculada al consum responsable al projecte “Pesa i pensa” de l’Escola Sant Domènec de Sant Margarida i els Monjos.