La nostra escola:

Situada al bell mig de Manresa, l’escola pren el nom del moviment cultural català del segle XIX.
Un edifici antic i ple d’història que tot i així gaudeix d’espais amplis i lluminosos, permeten la
dinamització d’activitats variades i diferents agrupacions d’alumnes.

Entenem l’escola com a un sistema inclusiu, multicultural, viu i obert que ha de garantir la
igualtat d’oportunitats, el creixement del coneixement, el concepte d’identitat personal i la
consciència social.

SORTIDA A LA BIBLIOTECA 5èA

VISITA A LA BIBLIOTECA

El dimecres passat 5è A vem anar a la Biblioteca. Ens van ensenyar llibres il·lustrats basats en fets reals. Vem veure’ls i analitzar-los ja que formaven part de fets reals.Al final ho vem explicar als companys. Ens ho vam passar molt bé!

Llegeix més»

LES PINTURES RUPESTRES

SOM LA CLASSE DE LES PINTURES RUPESTRES

Aquest any l’escola treballa el patrimoni de la humanitat i cada classe ha escollit un nom que en formi part. La nostra clase va escollir les pintures rupestres i vam aprendre a fer-les amb productes naturals. Les imatges parlen… Llegeix més»

3r i 4t ANEM AL TEATRE

ANEM AL TEATRE CONSERVATORI

Els alumnes i les alumnes de 3r i 4t vam anar al teatre a veure l’obra “El Polzet”. Hi vam anar en motiu de la Fira Mediterrània de Manresa. Va ser una obra divertida i, a la vegada, ens va fer reflexionar… Llegeix més»

3r i 4t DECOREN EL PASSADÍS

LA TARDOR

Els alumnes de Cicle Mitjà li donen la benvinguda a la TARDOR.
Durant la sessió de plàstica hem decorat el passadís amb un gran bosc ple de fulles i colors.

3r SORTIDA A LA CULLA

LA VINYA I EL VI

Aquest dimarts dia 8 d’octubre, els alumnes de 3r. vam anar a La Casa de la Culla a realitzar un taller sobre “LA VINYA I EL VI”. La Marta i la Cèlia ens van explicar un munt de coses sobre com… Llegeix més»

SORTIDA A LA BIBLIOTECA 5èB

ANEM A LA BIBLIOTECA
El dimecres 5è B vam anar a la Biblioteca. Ens van ensenyar llibres, basats en fets reals, de moltes temàtiques diferents. A partir de la portada vam fer teories sobre l’argument del llibre, vam llegir-lo i vam explicar-ho als companys. Ens ho… Llegeix més»

6è Sortida a la Fira Mediterrània

SORTIDA A LA FIRA MEDITERRÀNIA

El passat divendres vam anar a la Crica a veure un espectacle organitzat per la Fira mediterrània. La representació és deia El bagul de la música tradicional, del Duet Daura. Ens va donar a conèixer alguns dels instruments tradicionals més coneguts del territori… Llegeix més»

ERASMUS A BRINDISI (ITÀLIA)

Els mestres dels països participants al projecte ERASMUS+ ( Pòlonia, Rumania, França, Turquia i Itàlia), ens hem trobat a Brindisi (Itàlia) per fer les primeres reunions organitzatives.
Hem pogut visitar l’escola de Brindisi, que ens ha rebut amb un ball tradicional i molt de menjar típic. A… Llegeix més»

ELS NOMS DE LES CLASSES

ELS   NOMS   DE   LES   CLASSES
Aquest  any  l’ Eix  Transversal  de  la  nostra  escola  serà  ” CATALUNYA  I  EL  PATRIMONI  DE  LA  HUMANITAT”,
per   això  les classes  porten  el  nom  de  momuments,  festes  tradicionals  i  elements  culturals.
       … Llegeix més»

PRIMERS DIES D’ESCOLA A P4 I P5

PRIMERS   DIES   D’ESCOLA   A   P4 I P5
Setembre  ha  arribat  i  l’escola  ha  començat!!!
Aquest  curs  els  nens  i  les  nenes  de  P4  som  la  classe  dels  DRACS  i  els  de  P5  ens  diem  CASTELL  DE  FOCS .  Comencem  el  nou  curs  amb  moltes  ganes  d’aprendre  coses  noves… Llegeix més»

PRIMERS DIES A P3

PRIMERS   DIES   A   P3
Ha  començat  el curs i  els  alumnes  de  P3 ” Els  Gegantons ” ens  hem  estrenat  a  l’escola.  Aquests  primers  dies  ens  acompanyen  els  pares  o  les  mares  perquè  no  estiguem  tristos.   La  classe  és  molt  bonica… Llegeix més»

BONES VACANCES…!!!

BONES  VACANCES….    ENS VEIEM AL SETEMBRE !!!
Ha  arribat  l’estiu   i  també  les  VACANCES !!!
Us  desitgem  que  ho  passeu  molt  i  molt  bé.  Que  descanseu  molt,  jugueu,  gaudiu  d’estar  en  família…nosaltres  també  ho  farem.
Us  esperem  al  setembre  amb  moltes  ganes d’aprendre  i  passar-ho  bé… Llegeix més»

VERMUT-COMIAT . Educació Infantil

VERMUT-COMIAT .   Educació Infantil
Avui  21  de  juny , últim  dia  d’escola  els  alumnes  d’Educació  Infantil  després  de  la  Festa  de  l’Aigua  i  ben  fresquets  hem fet  un  vermut  de  comiat  a  la  classe.  Entre  tots  hem  portat  una  mica  de  tot:  patates,  cacauets,  olives….,… Llegeix més»

Festa de l’aigua. Educació Infantil

Festa de l’aigua.   Educació Infantil
Avui  últim  dia  d’escola  hem  fet  la  FESTA  DE  L’AIGUA   per  acomiadar-nos  dels  companys  i  companyes.
Ens  ho  hem passat  d’allò  més  bé, hem  jugat  a:    pescar  peixos,  fer  bombolles,  perseguir-nos  amb  pistoles  d’aigua,  rentar  nines  i  sobretot… Llegeix més»

SOPAR DE COMIAT DE SISÈ. GRADUACIÓ ( Promoció 2010-2019)

SOPAR DE COMIAT DE SISÈ. GRADUACIÓ ( Promoció  2010-2019)
El  dijous 20  de  juny  es  va  fer  el  sopar  de  comiat i  la  graduació  dels  alumnes  de  sisè. Alguns  són  a  l’escola  des  de  p3  i  altres  s’han  anat  incorporant  altres  anys.  Van  venir  moltes … Llegeix més»

Comiat 6è

Un dia t’han especial com el d’avui, tots els nens i nenes de l’escola La Renaixença. Ens hem reunit al gimnàs per acomiadar-nos dels nostres companys/es i amics i amigues de sisè que marxen per començar una nova etapa a l’institut el curs vinent.
De part… Llegeix més»

TALLER DE TATUATGES DE HENNA. P5

TALLER   DE   TATUATGES   DE   HENNA.   P5
Els  alumnes  de  la  classe  dels  LLAMPS  de  P5   hem  fet  un  taller  de  TATUATGES  AMB  HENNA.
La  mare  de la  Norhan, de  l’Amir  i  la  germana  de  l’Ossama  són  les  que  han  fet… Llegeix més»