Històricament, el paper de la dona en el camp de la ciència ha quedat en segon pla. Amb excepcions, el treball de les científiques ha estat obviat, ignorat o adjudicat als seus companys masculins. Així ho va denunciar Matilda Joslyn Gage, la inspiradora de la campanya #NoMoreMatildas.
El dia 11 de febrer es commemora el dia de la dona i la nena a la ciència. De totes les dones científiques vàrem escollir 6 amb les seves respectives aportacions en la història de la humanitat.
Durant tot aquest mes de febrer, des de P4 les hem volgut fer homenatge dissenyant unes propostes a través de les taules de llum i sensorials [VÍDEO DE LES TAULES DE LLUM].
El dia 10 de febrer, durant la nostra visita al Museu Blau (Museu de Ciències Naturals de Barcelona), ens vam posar en la pell de les 6 científiques i vàrem poder observar: diferents espècies d’insectes, l’univers i els seus planetes, diferents espècies de simis, fòssils i esquelets, aportacions sobre l’ecologia en la nostra realitat i diferents tipus de fulles.
Va ser una visita molt enriquidora que va permetre als infants observar tot allò manipulat a l’aula.
Visitar els museus els permet als infants:
✔️Potenciar l’atenció, observació i curiositat.
✔️Enriquir el seu coneixement.
✔️Fomentar unes bones normes i hàbits socials en espais públics i saber-nos adaptar.
✔️Compartir sortides, activitats i plans en nous entorns.


