L’EDUCACIÓ EMOCIONAL A INFANTIL

Fa un parell de cursos que a l’aula d’infantil ha anat agafant força l’aprenentatge social i emocional. Creiem que no podem educar sense tenir en compte el cor i per aquesta raó intentem acompanyar i ajudar els infants en el seu desenvolupament emocional.
És important que els infants siguin consciència de les pròpies emocions i siguin capaços de regular-les. Descobrir, identificar, diferenciar i gestionar les emocions és una forma d’educar els nostres alumnes.

A més d’aprofitar les situacions del dia a dia que donen la possibilitat d’aprofondir en aquest aprenentatge socioemocional, s’han programat un sèrie d’activitats que us anirem presentant al blog durant el curs.

L’inici del treball de les emocions sempre es presenten al racó de les emocions que tenim a l’aula o apareix de tant en quant una imatge relacionada amb una emoció (imatges extretes del llibre Emocionari de l’editorial  Palabras Aladas). Els alumnes observen la imatge durant uns dies i, en assemblea,  intentem identificar entre tots quina emoció representa , també ens  ajudem d’una música o melodia que transmet l’emoció a treballar. Entre tots el.laborem una història a partir de la imatge. A més d’identificar l’emoció, pensem en quina ocasió l’hem viscut nosaltres mateixos i expliquem com ens vam sentir.

En aquesta ocasió us parlarem de l’emoció protagonista del mes d’octubre: LA POR. L’elecció del nom de la nostra classe, la classe dels Monstres, ha estat un bon punt de partida per parlar de LA POR. De seguida van identificar l’emoció a la imatge i no va costar gaire que s’inventessin una història a partir del que observàvem. Aquesta és la imatge i la seva història:

 

” La llegenda va passar entre el poble de Montoliu i  d’Albatàrrec, on hi havia un espantaocells en els camps de cereals. L’espantaocells espantava a la gent  del poble i tots tenien por. Una nit, quan tot era fosc, va anar a visitar-lo un ocell negre que no li tenia por i li va dir que deixés d’espantar a tothom”

 

 

A partir d’aquí,  i estretament relacionat amb el projecte actual dels monstres,  hem anat realitzant diferents activitats relacionades amb la por: comentari d’imatges de persones que expressen por intentant explicar quina seria la raó, explicació de contes i històries on apareix la por, converses sobre les situacions que ens fan sentir por…Però una de les sessions més motivadores ha estat la del Monstre “menja-pors”. Aquest monstre és molt especial perquè s’empassa totes les pors que tenim i les fa desaparèixer!! Tots els nens i nenes van dibuixar les seves pors, les van explicar als companys i per fi va arribar el moment en que el nostre amic, el monstre menja-pors, les va fer desaparèixer amb l’ajut d’unes paraules màgiques…….  Mireu, mireu….

4 comentaris

Respon a Aida Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>