Programa de fruites i hortalisses

Pla de consum de fruita i
verdures a les escoles

Les fruites i hortalisses, de les quals Catalunya és una gran productora, són aliments molt importants en unaa limentació saludable. Són riques en vitamines, minerals, aigua i fibra i altres substàncies beneficioses, i alhora contenen molt poques calories i greixos. Per aquest motiu, incloure-les diàriament i en les quantitats recomanades redueix el risc de patir determinades malalties cròniques com ara l’obesitat o la diabetis, cada vegada més freqüents entre la nostra població.

Tenint en compte la tendència a la baixa en el consum de fruites i hortalisses entre la població infantil i els índexs d’obesitat detectats en els darrers anys, la Unió Europea va posar en marxa l’any 2009 el Pla de consum de fruita i verdures a les escoles.

Catalunya fa més de 10 anys que impulsa aquesta iniciativa a través del Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació (DARP), amb la col·laboració dels departaments d’Educació i Salut.

En aquest sentit, durant aquest curs escolar el DARP distribuirà fruites i hortalisses a 1.084 centres educatius perquè el seu alumnat les puguin consumir a l’hora de l’esmorzar.

El consum de fruites i hortalisses és recomanable a totes les edats. En infants, es recomana oferir la fruita de postres, a l’esmorzar, per berenar… tot substituint aliments de menys qualitat nutritiva. A la guia Petits canvis per menjar millor, publicada recentment per l’Agència de Salut Pública de Catalunya, trobareu indicacions i idees.

Volem incrementar el consum de fruita i hortalisses i consolidar hàbits de consum saludables. Per això, cal que tots ens hi impliquem: Administració, centres educatius i famílies.

Us animem que des de casa mantingueu el consum de fruita i hortalisses en tots els àpats i feu les ingestes junt amb els vostres fills.

Què és?

Una iniciativa que consisteix a distribuir gratuïtament fruita i verdura fresca a les escoles per consumir durant l’esmorzar i/o berenar.

La fruita es distribueix en funció de l’estació de l’any, la proximitat del centre a la producció i la qualitat.

Objetiu

• Augmentar el consum de fruita.
  • Incidir en la necessitat d’una alimentació saludable.

Qui el fa

El Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació amb la col·laboració dels Departaments d’Educació i Salut.