Història

L’ escola Mitja Costa va ser inaugurada l’ any 1.974 , adoptant el nom de la popular font, situada al Turó, coneguda per la qualitat de les seves aigües.
En aquell moment era una escola d’E.G.B de doble línia (16 aules) que oferia el nivell de parvulari en unes instal·lacions allunyades de l’edifici principal de l’escola. Posteriorment es va reduir la dimensió de l’escola i es va convertir en
un centre d’Educació infantil i primària d’una línia i es van integrar les aules d’educació infantil en el propi edifici.

Està situada unint el barri anomenat de la Font Pudenta amb la urbanització Terra Nostra, que conjuntament amb els altres sectors en que queda distribuïda la població, constitueixen el municipi de Montcada i Reixac.

Acollim alumnat  dels barris de Terra Nostra i la Font Pudenta. També escolaritzem alguns alumnes que provenen de zones més allunyades del municipi, com són el barri de Can Cuyàs, de Can Sant Joan i habitatges situats en els límits amb Cerdanyola del Vallès. La nostra escola és l’opció preferent d’aquelles famílies de la nostra zona educativa que opten pel model d’ensenyament públic (aproximadament el 83% de la demanda potencial).

En l’actualitat l’escola imparteix docència a un total d’uns 225 alumnes que provenen bàsicament de l’entorn de l’escola i que en molts casos són fills i fins i tot néts d’antics alumnes.