Trobada amb la Laia, científica del projecte Hypatia

La Laia, la mare del Bru de 4t, va venir a l’escola i ens va parlar de Ciència.

Ella és científica i treballa en un projecte de Mart, per veure si es podria viure-hi. Treballa amb uns peixos anomenats peixos zebra, i els posen en una màquina com si estiguessin a Mart. Això ho fa quan són ous, després quan sobren, alguns surten deformats però viuen. Pretenen fer una ciutat perquè hi visqui un milió de persones.

La Laia anirà amb un grup de científiques a un desert que simula que estaran a Mart. Cada cop que vulguin sortir de la caseta que hi haurà, hauran d’anar amb un “tratge” com d’astronauta.

A la Laia li ha tocat la part de l’hort de la caseta. Ens va preguntar com cuidar les hortalisses.

Només tindran 20 litres d’aigua i serà superdifícil dutxar-se.

La veritat quan ho vam escoltar, ens van entrar moltes ganes de ser també científiques.

Moltes gràcies Laia.

Karen i Marta