El nostre projecte pedagògic es basa en desvetllar i potenciar en cada alumne diferents processos d’aprenentatge, capacitats de treball i competències que l’ajudin en el seu desenvolupament com a persona individual i com a membre d’una societat plural i canviant.
Té com a trets d’identitat :
- El pluralisme: L’Escola respecta les diferents maneres de pensar dels alumnes, pares i professors. Així com les diverses cultures que s’hi apleguen.
- La catalanitat : Atès que l’escola té com a marc de referència la societat en la qual s’insereix, en fa l’ús de la seva llengua com a llengua vehicular, es treballa els costums de la cultura catalana i els valors que la caracteritzen.
- L’activitat renovadora: El treball diari de l’escola ens porta a obrir-nos a totes les iniciatives i projectes que puguin complementar els objectius pedagògics del centre.
- Els valors socials: L’escola potencia i fomenta en tots els àmbits de l’activitat educativa, el diàleg, la convivència, el respecte, la tolerància, els valors cívics i el respecte envers els altres.
- La formació integral: Una escola compromesa en la formació de les persones i en fomentar les relacions socials. L’escola té la voluntat de mantenir un ambient tranquil, acollidor i familiar on els nens i les nens se sentin segurs per poder aprendre.
-
L’aprenentatge significatiu: Potenciant la motivació, la creativitat i l’autonomia personal, per aconseguir un nivell òptim, al acabar la Primària i que els permeti afrontar amb tranquil·litat i excel·lència els estudis de Secundària.
Acció tutorial
A l’escola Mallorca considerem l’acció tutorial una tasca fonamental per al correcte desenvolupament personal i el bon funcionament del centre com a primera unitat social en la que es troben els nostres infants.
A EDUCACIÓ INFANTIL, l’acció tutorial va molt lligada a les situacions quotidianes, és per això que cada dia els tutors reben i acomiaden els nens i nenes fent una rotllana on es posen en comú el que els ha passat i en treuen conclusions.
A EDUCACIÓ PRIMÀRIA també es dedica un temps setmanal a la tutoria seguint el camí iniciat a educació infantil. Els tutors reben cada dia els seus alumnes iniciant la jornada amb mitjà hora de lectura. Tot i fer una tutoria continuada en el dia a dia, també es dedica una sessió setmanal per a treballar aspectes més concrets.
Educació en valors: al llarg del curs es realitzen activitats per facilitar l’autoconeixement.
També es treballa específicament la mediació i de resolució de conflictes quan sorgeix la necessitat.
A partir de 3r s’inicia l’aprenentatge dels hàbits d’estudi com presentació de treballs, realització de deures, autonomia i responsabilitat en les tasques, etc.
Els tutors realitzen tutories individuals per assessorar els alumnes i solucionar problemes puntuals quan ho necessiten.
Un altre aspecte de l’acció tutorial desvetllar en els alumnes la idea de pertinença a un grup i la responsabilitat que això comporta. En aquest sentit cada alumne és responsable d’una tasca.
Tots els delegats de grup, formen la Junta de Delegats que, es reuneix periòdicament per compartir la marxa del curs, aportant noves propostes i avaluant les que ja s’han portat a terme.