Apilo XII

Els nens i nenes de 5è vam assistir a una xerrada sobre l’Apilo XII a la biblioteca de l’escola. Vam descobrir el funcionament de les piles, el pol positiu i negatiu que un cop es posa en marxa succeeix una reacció química entre els seus components, àcids i metàl·lics, que genera electricitat. Per comprovar aquesta reacció vam fer un experiment amb llimones, monedes i claus, amb els cables cocodril vam poder encendre una llum Led.

Ens vam fer reflexionar i prendre consciència sobre la importància de reciclar les piles ja que son molt contaminats degut a que contenen materials tòxics.

Amb una sola pila de botó es podem contaminar més de 600.000 litres d’aigua.

L’Apilo XII és un concurs entre les diferents escoles participants de Catalunya que pretén promoure el reciclatge de piles.

Recordeu no llançar les piles al contenidor gris sinó al contenidor especialment dissenyat per aquesta funció.

Us animem a participar portant les vostres piles usades al nostre contenidor Apilo XII de l’escola.