Sortida a la Riera de Martinet

Aquest dilluns, 24 d’abril, els i les alumnes de 4t dins el projecte “El Montseny a l’escola”, hem fet una sortida a la riera de Martinet. Hem pogut observar que a causa de la sequera, baixa molt poca aigua. Tot i això, hem pogut prendre algunes dades (amplada, profunditat i temperatura de l’aigua). També hem observat l’entorn i aprendre quins són els arbres i arbusts de ribera. Ens ho hem passat molt bé.

El dijous 4 de maig hem fet la segona sortida a la Riera de Martinet. Aquesta vegada hi havia una mica més d’aigua i hem pogut calcular la velocitat i el cabal de l’aigua. També hem pogut fer dos experiments per comprovar que l’aigua no està contaminada.

Ja hem fet l’última sortida a la riera. Aquesta vegada per grups hem pres les dades de l’amplada, la profunditat, la velocitat i el cabal. Després hem vist alguns macroincertebrats que ens han indicat que l’aigua de la riera no està contaminada. Ja de tornada en Rubén ens ha explicat una llegenda sobre les “dones d’aigua”. Gràcies Rubén, ha estat molt interessant.