NO A LA GUERRA!

Divendres 4 de març tots els/les alumnes de l’escola ens vam reunir a la pista de l’escola i vam llegir un manifest fet per tots els cursos.

Durant la setmana vam elaborar, conjuntament, un mural. FOTOS

El manifest diu:

P3: Que no es barallin, que juguin amb els/les seus/ves fills/es.

P4: Si hi ha guerres, han de marxar de casa i anar a un altre país. No volem que ningú hagi de deixar casa seva!.

P5: No volem veure guerres. Volem que tothom pugui viure feliç.

1r: No és just que mori gent perquè no han fet mal a ningú. Són gent bona i amble i no es mereixen el que està passant. No tindria que existir gent dolenta ni soldats. No a la guerra!!

2n: Deixeu de tirar bombes. Esteu deixant molta gent sense casa. Parleu i poseu-vos d’acord, si us plau!. és el que sempre ens demaneu els grans quan nosaltres ens enfadem. Presidents de tots els països… HEU DE DONAR EXEMPLE!.

3r: No volem que es mori o hagi de marxar la gent innocent d’Ucraïna. Creiem que hi ha altres maneres de solucionar els problemes i de fer-ho sense fer mal a ningú. Volem que s’acabi la guerra!.

4tA: No hi ha camí cap a la PAU, la Pau és el camí. Hem après a volra com els ocells, a nedar com els peixos, però hem d’aprendre a viure com a germans.

4tB: Per al nostre futur no volem guerres, només PAU. Per això demanem als governs que inverteixin menys en armes i ho facin més en el medi ambient, la sanitat i l’educació públiques. Cal que els paÏsos aprenguin a cooperar entre ells. Volem que els governs siguin valents i treballin per restablir la PAU allà on ara hi ha guerra.

5è: L’ansia de poder genera guerres i odi.

6èA: Cita de Malala: “Un país no és més fort pel nombre de soldats que té, sinó pel seu índex d’alfabetisme”. Rússia destrueix les armes i no les ciutats. Des d’ara mateix reconstruiu els danys causats i repareu els llaços trencats amb UcraÏna, per retrobar la pau entre veïns europeus.

6èB: La pau no es pot aconseguir mai per la força. (Frase cèlebre d’Albert Einstein).