Convertir els/les alumnes en protagonistes del seu propi aprenentatge significa oferir-los l’oportunitat perquè ells/es mateixos/es construeixin el seu propi coneixement, un coneixement significatiu que els/es ajudi a entendre i a situar-se en el món real. A l’escola la Muntanya utilitzem metodologies perquè els infants es converteixin en els protagonistes d’aquesta aventura educativa com l’aprenentatge cooperatiu, la implicació i el lideratge directe de projectes propis, l’aprenentatge basat en reptes o l’aprenentatge internivells en estones de racons i ambients a tots els cursos de l’escola.
A l’escola entenem que en una educació obligatòria l’aprenentatge ha de ser majoritàriament globalitzat de manera que apropi els infants a aquesta realitat complexa i globalitzada. El treball interdisciplinar, dissenyat a l’escola, permet una major concentració i immersió de l’alumnat en els reptes escollits.
Aquesta manera de treballar implica que les aules siguin espais compartits d’aprenentatge on alumnes i docents treballen en equip i cooperativament. Els espais i l’organització del mobiliari són propostes metodològiques obertes que promouen la descoberta de les pròpies habilitats i talents dels infants i permet que els alumnes puguin triar i realitzar de manera simultània activitats de tipus cognitiu, manipulatiu i simbòlic en base als seus interessos.
Es genial aquest canvi!