Escolta’m

“ESCOLTAR , concepte clau per a una tutoria personalitzada”

Escoltar-nos, és la base de la proposta de tutoria personalitzada que presenta el projecte Escolta’m basada en la dualitat, en el desig d’escoltar, en la mirada atenta que converteix l’altre en un subjecte d’interès.

Amb el projecte ens proposem trobar espais de reflexió amb la intenció d’establir una vinculació educativa positiva entre el tutor i l’alumne des de la resiliència, centrant-se en tots aquells aspectes que afavoreixen el progrés de l’alumne més que en les causes dels seus problemes.

L’estructuració d’un espai i d’un temps concret per a tot l’alumnat es concreta en el treball a l’aula petita on el tutor i l’alumne creen vincles afectius positius i resilients. El tutor disposa en el seu horari d’una sessió setmanal per anar amb el seu alumnat a l’aula petita.

Es tracta de treballar des de les potencialitats de l’alumnat, ajudant-lo a creure en ell mateix.

A partir de la tutoria personalitzada es busca la construcció d’un vincle emocional positiu que aporta autoconeixement i seguretat en les pròpies capacitats de l’alumnat, proporcionant factors promotors que reconeguin i acompanyin l’alumnat en el seu creixement per ajudar a desenvolupar-se de forma satisfactòria.