ESCOLTEM A PERSONES REFUGIADES

Els infants de sisè vam rebre l’altre dia a la classe el testimoni d’una persona refugiada que va venir juntament amb una treballadora de l’agència ACNUR.

La persona refugiada era una noia de 37 anys anomenada Romy, i venir d’un país que es diu “El Salvador”. Ens va explicar com va haver de fugir del seu país per la persecució i extorsió de les “pandilles” violentes que operen a la zona, que intenten treure diners a la gent de la zona a canvi de no fer-los mal, i si no tenen aquests diners han de fugir o assumir les conseqüències violentes que donen aquestes pandilles. Vam quedar tots bocabadats i una mica tristos escoltant el testimoni, i vam preguntar com podem ajudar per millorar aquesta situació. La Romy ens deia que un primer pas és tractar el millor possible a les persones refugiades que venen al nostre país, així que començarem per aquí, i seguirem investigant com ACNUR ajuda a persones de molts països, i ens interessarem per la seva situació.

Al finalitzar, ens van regalar una polsera perquè no oblidem mai que hi ha persones arreu del món que han de fugir i refugiar-se, i que necessiten la nostra ajuda i la nostra màxima empatia.