ELS GRANS CERVELLS MATEMÀTICS DE 4t!

Quantes peces necessites per construir aquest edifici?

Arran d’una formació interessantíssima que estem fent els i les mestres de l’escola, aquesta és la pregunta que hem llençat a l’alumnat de quart. I el resultat ha estat sorprenent!. Hem fet la pregunta a grup de quatre infants. Hi ha grups que han dit que necessiten 20 peces, altres 14, altres 10… fins que un grup ha trobat el mínim de peces possibles! Amb sis ja es pot construir!

Després se’ns han anat acudint altres preguntes. Ja sabem el mínim de peces, però quin és el màxim? I es poden construir edificis amb tots els números que hi ha entre el mínim i el màxim? També ens hem fet preguntes sobre si l’edifici està construït a la terra o a un planeta sense gravetat, per poder dissenyar-lo de forma diferent… Ha estat una conversa súper interessant!

A partir d’aquí, hem començat a jugar amb els volums. Hem estat investigant quants centímetres cúbics mesuren aquestes figures, primer només pensant, i després manipulant.

Ens hem fet tan experts, que al final hem decidit construir les nostres pròpies estructures i dibuixar les seves vistes frontals i laterals sense cap ajuda. L’única ordre que teníem era construir la nostra obra amb 20 peces. Hem fet el dibuix de les vistes frontals i laterals i ho hem passat a altres grups perquè intentessin construir una igual, o una diferent però que respectés les vistes de la nostra estructura. Ha sigut divertidíssim veure com sortien edificis diferents d’unes mateixes instruccions.

En definitiva, els nois i noies de quart som experts constructors de volum! Us convidem a practicar i a jugar a casa.