ELS ALUMNES DE SISÈ CUIDEM L’HORT

Aquest curs, els alumnes de sisè hem estrenat un nou projecte! Serem els encarregats de dur a terme les tasques de l’hort de l’escola.

S’han organitzat  cinc grups de treball, que a la vegada han dividit l’hort escolar en cinc parcel·les (d’aproximadament 2m x 3’5m). Cada grup s’encarregarà de conrear la seva parcel·la i anirà registrant totes les dades, canvis, dates i observacions en un diari de treball.

De moment, la primera setmana d’octubre  ens vam dedicar a sembrar i plantar diferents espècies vegetals adequades a aquesta època de l’any, prèvia investigació de quines coses necessitava l’hort escolar, classificar les eines que teníem a l’escola, mesurar i calcular les mides de l’hort i de cada parcel·la i consultar el calendari del pagès.

I finalment vam començar a treballar a l’hort, vam arrencar els cultius anteriors (només hem deixat la nyàmera que sabem que es recull a finals de novembre) i vam llaurar la terra per deixar-la preparada pel cultiu.

Cada grup va decidir dues verdures o hortalisses i ens vam animar a sembrar espinacs i alls i vam plantar cols, coliflors, faves, enciams de diferents varietats, escarola, porros i cebes.

A més a més, ens van regalar bulbs de safrà que el vam plantar als voltants!