SORTIDA A L’OBSERVATORI DE PUJALT AMB ELS ALUMNES DE CICLE SUPERIOR

El passat dimecres 10 d’octubre l’alumnat de 5è i 6è van anar a l’Observatori  meteorològic i astronòmic de Pujalt. En aquest indret privilegiat de la Catalunya Central s’observa el cel de dia i de nit, a la vegada també es fa un treball de consciència per al medi ambient i les energies renovables.

El grup de 5è van iniciar la visita aprenent a fer d’observadors meteorològics recollint les dades i utilitzant els diferents aparells de mesura que disposa l’observatori.

La segona part de la visita vam dur a terme experiments que ens van ajudar a entendre els fenòmens meteorològics i la ciència del cel.

Els grans de l’escola, els de 6è, van començar fent activitats relacionades amb les energies  per tal de conèixer d’on prové l’energia que consumim i quines són les millors opcions alternatives.

Seguidament es van desplaçar cap al dipòsit de residus per tal de conèixer el procés que té la matèria que entra. També van poder observar de ben a prop els molins del Parc Eòlic i conèixer com és el dia a dia dels tècnics que en fan el manteniment.

Per acabar vam dinar al petit parc que hi ha al costat de l’observatori. Tot i les previsions de pluja vam poder gaudir tranquil·lament del dia.