Sortides i activitats extraescolars

Sortides escolars

L’escola valora positivament les sortides d’ampliació i complementació de la tasca docent. Aprofitem totes les oportunitats que es presenten per sortir fora de l’escola i aprendre del nostre entorn proper. Un aspecte rellevant és la necessitat d’aprendre a sortir i a respectar l’entorn proper: ús del transport públic, respecte pel mobiliari urbà, així com les habilitats socials que es posen en joc quan fem activitats a la ciutat, al barri o a la Natura.

Fem moltes activitats del programa Ciutat i escola de Sabadell ja que tenim una petita subvenció amb la qual podem fer que la despesa sigui menor. Són activitats de ciutat, hi ha una gran oferta que any rere any s’ha anat consolidant i ampliant.

També fem altres sortides. Cada curs fem una de tota l’escola que la fem coincidir per la tardor i la Castanyada, un curs anem a la Mola i un altre curs al Torrent de Colobrers. És una sortida que pretén treballar la cohesió de grup i la cooperació entre uns i altres per aconseguir objectius comuns.

Des del curs 20-21 que vam tenir la partida extraordinària del PMOE (pla per la millora d’oportunitats educatives) fem més sortides, ja que dediquem una part del pressupost (2000€ aproximadament) a fer-les. Sortides relacionades amb els projectes d’aula. Un exemple durant el curs 21-22 tots els grups van anar a una activitat musical a Barcelona: al Palau de la Música i al Teatre del Liceu.

Durant els cursos de la pandèmia també hem incorporat una sèrie de sortides i activitats a l’exterior per potenciar el treball a l’aire lliure i en contacte amb la natura així com les activitats físiques en contraposició del sedentarisme. Activitats a l’entorn del riu Ripoll proper al centre escolar. Activitats al bosc de la Salut també molt pròxim a l’escola.  Activitats pels voltants del barri per exemple les diferents places del barri.

El grup de primer des del curs 18-19 fan l’activitat Els primers a l’aigua, van a la piscina en horari lectiu els divendres de 10 a 11h. a la piscina del Club de Natació Sabadell al carrer MontcadaAquesta activitat està aprovada pel Consell Escolar.

Els acompanyants a les sortides sempre superen les ràtios establertes per normativa. volem que els grups estiguin molt ben atesos en situacions que no són les habituals dins de l’escola. Volem assegurar el control dels grups fora de l’espai escolar.  Prioritàriament tots els acompanyants de les sortides seran membres del claustre. En algun cas podem demanar que vinguin pares, mares, estudiants de pràctiques…

L’alumnat que participi en activitats fora de l’escola li caldrà l’autorització escrita del pare, mare o representant legal. Sense autorització escrita l’alumne o podrà sortir de l’escola. Tenim un document que se signa cada inici de curs en el qual els pares autoritzen a l’alumne a fer totes les sortides dins de la ciutat de Sabadell. Aquelles activitats que suposen sortir fora de la ciutat demanem específicament una autorització per cada una d’elles.

Totes les sortides seran aprovades pel Consell escolar. Aquelles que puguin sorgir de forma sobtada i que considerem que s’han de fer, seran aprovades per l’equip directiu i de coordinadors de l’escola i ho comunicarem en el següent consell escolar.

Donat que totes les sortides estan lligades al currículum, la participació de l’alumnat és obligatòria. La participació en aquelles sortides que tinguin un cost econòmic estaran supeditades al seu pagament. Sempre mirem d’adaptar-nos i que cap alumne deixi de fer una sortida per motius econòmics. Fem sortides econòmiques, algunes fins i tot gratuïtes, facilitem els pagaments de forma fraccionada i en alguns casos ho paguem amb beques i /o ajuts que rebem com a escola de màxima complexitat.

Fem molta difusió i animem a les famílies a què l’alumnat participi en sortides per aprendre a moure’s fora del recinte escolar amb tot el què suposa d’habilitats socials i personals.

En  algun cas es pot valorar que un nen o nena no assisteixi a alguna sortida per un motiu de causa major. També es pot valorar que pugui assistir a l’escola i s’hauria d’incorporar en un grup classe que no és el seu.

Activitats extraescolars

Són activitats extraescolars aquelles que es fan al recinte escolar fora de l’horari lectiu. Les activitats extraescolars les organitza l’AMPA (directament o a través d’empreses especialitzades)  i han de ser aprovades pel Consell Escolar.

Es fan en horari de 16.30 a 17.45 h aproximadament

Activitats com: Esports, Informàtica, Anglès són les que fem de forma més habitual.

Des del curs 18-19 també fem un curs d’Àrab per alumnes de 4t, 5è i 6è.

També des del curs 18-19 participem del programa CROMA, organitzat per la Fundació Autònoma Solidària. Alumnes de cinquè i sisè durant dos sessions setmanals fan projectes en horari de 16.30 a 18h.

Una gran part dels nostres alumnes també fan Esplai al Centre Pandora de la Fundació Idea durant dos sessions setmanals. Aquest esplai es fa en unes instal.lacions externes al centre, però també utilitzen de forma esporàdica i circumstancials els espais de l’escola.

Aquestes activitats reben una subvenció de l’Ajuntament de manera que les famílies només paguen una quota molt reduïda que acostuma a ser al voltant dels 25€.

Cada curs s’ha de sol.licitar la subvenció i a final de curs fer la justificació econòmica i valorativa de les activitats.

Donat que l’AMPA no funciona de forma autònoma des de la direcció elaborem aquestes sol.licituds i justificacions per tal de no desmarcar-nos i poder continuar participant d’aquest recurs.