Seguretat i higiene

5.12  Seguretat i higiene.

5.12.1 Seguretat

La direcció, juntament amb ella coordinador de riscos laborals, vetllaran per la seguretat del recinte i les instal·lacions escolars, tenint cura en considerar els elements de seguretat de què ha d’estar proveït el centre.

La direcció tindrà cura que la realització d’obres i tasques de manteniment, reparació i conservació no interfereixi la normal activitat del centre o bé es programi una distribució diferent de les activitats, de manera tal que resultin al màxim d’independents possible en els espais i/o temps.

L’escola disposa del pla d’emergència i evacuacions com un reglament específic per a aquests supòsits. Aquestes normes es donaran a conèixer a l’inici de cada curs, a l’alumnat, al professorat i a la resta de personal.

Es realitzarà, com a mínim, un simulacre d’evacuació al curs. La valoració de la realització dels simulacres s’incorporarà al pla d’emergència i es remetrà a la delegació territorial del Departament d’Educació. Els resultats d’aquestes valoracions seran tinguts en compte per a la millora i actualització del pla d’emergències i evacuacions.

5.12.2 Higiene:

És exigible/imprescindible una bona higiene de les persones que comparteixen el mateix espai, en aquest cas l’escola. Amb aquesta finalitat, les famílies són responsables de la higiene dels seus fills, tant personal com de la roba que porten. Els tutors vetllaran per assegurar aquest aspecte en els seus alumnes, actuant de la manera més convenient per facilitar la integració de tots els alumnes i la cohesió del grup, i informant a la comissió social en cas que es detecti una possible negligència de les famílies en l’atenció dels menors.

DOCUMENT SOBRE L’HIGIENE  última actualització juny 2019

Considerem important que els alumnes adquireixin l’hàbit d’assistir a l’escola, i a qualsevol àmbit de relació, nets i amb roba adequada. La higiene personal afavoreix la consecució d’una bona imatge d’un mateix i l’adaptació social.

A l’escola, hi ha alumnes deficitaris en aquest aspecte, per la qual cosa es veu convenient articular mesures per a promoure millores.

Actuacions:

–          Parlar amb els pares quan sigui necessari, oralment, per telèfon o per escrit.

–          Parlar amb els mateixos nens, quan aquests ja són una mica grans.

–          Continuar insistint quan hi hagi reincidència.

–          Des de la classe continuar treballant els hàbits d’higiene: fer-los rentar les mans quan es veuen brutes (especialment vigilar-ho quan arriben de casa o del menjador ).

–          Controlar determinats nens, invitar-los a mirar-se al mirall, recordar la necessitat de mocar-se, cordar-se les sabates, tallar-se i rentar-se les ungles,…

–          Demanar la col·laboració de serveis socials.

–          En situacions greus o reincidents en les quals les mesures persuasives no han aconseguit modificacions, cal avisar a la família perquè prenguin les mesures adequades per assegurar uns mínims en la higiene dels fills, se’ls pot oferir les dutxes a l’escola si calgués.

–          Els dies d’educació física els nens i les nenes de 3r, 4t,  5è i 6è s’han de dutxar tots. Els alumnes de cicle inicial  s’han de rentar i canviar la samarreta. S’aprofitarà aquestes estones per a parlar de la importància de la higiene. Si convé, l’escola comprarà tovalloles i sabó.

–          Sempre que un alumne tingui una infecció de paràsits avisar a la família perquè facin el tractament immediatament. En cas que no hi hagi millora, no acceptar l’assistència del nen fins que no hagi fet el tractament adequat.

–          Quan es detecta un nen-a amb polls  es donarà un full informatiu als nens de la mateixa classe per a què els pares revisin els caps i si cal facin el tractament.

–          Ens plantegem aquest curs comprar una rentadora per poder rentar tot allò que volem assegurar que es quedi a l’escola i totes aquelles coses que són d’ús escolar (roba de teatre, pitrals, tovalloles…)