Absències

5.9   Absències

5.9.1 Del professorat:

Es considera absència la no assistència a l’escola tant en l’horari lectiu com en el de permanència (exclusives, formació, etc.).

Els mestres han de comunicar les seves absències que siguin previstes

Els mestres han de cobrir les substitucions dels companys que falten al centre segons els següents criteris:

– Es procurarà que les persones que substitueixin a cada cicle hi siguin adscrites, o coneguin els nens.

– S’agafaran per a substituir les hores destinades a reforç, ee, desdoblaments i càrrecs. S’intentarà que no afecti sempre als mateixos grups i a les mateixes activitats.

– No es substituiran les hores en que hi hagi dues persones a la mateixa classe, és a dir, les hores en les que hi ha reforç perquè la substitució queda coberta.

– S’ha de portar justificant de l’absència en cada cas.

– S’apuntaran les absències a l’aplicatiu corresponent proporcionat pel departament.

5.9.2 De l’alumnat:

L’assistència de l’alumnat al centre és obligatòria. Els pares han de comunicar les absències dels seus fills especificant el motiu i la durada de l’absència.

El mestre tutor comunicarà les absències als pares, mares o representants legals dels alumnes a través dels informes trimestrals.

5.9.2.1 Actuacions en el supòsit d’absentisme de l’alumnat.

Detecció dels alumnes que fan un absentisme preocupant. Des de la tutoria, especialitats i partint de les dades del curs anterior
. Registrar les faltes d’assistència mitjançant el nostre programa de recollida de dades.  Ser curosos en la recollida..

Enviar regularment aquestes dades mitjançant la taula que compartim amb serveis socials i inspecció.

Trucades telefòniques  a les famílies absentistes i compartir la informació amb tots els membres de  la CAS (Comissió Atenció Social)
Intervenció d’una persona del secretariat gitano que farà un seguiment d’un grup d’alumnes d’ètnia gitana durant tot el curs . Es comença a l’octubre de 2019.
Establir vincles amb aquestes famílies ( entrevistes, seguiment, trucades….)
Treball en xarxa amb tots els agents que intervenen: Ajuntament, Serveis socials, tutoria,, EAP, pediatres….