La Marató d’Estalvi Energètic

Durant aquest mes de febrer, l’escola Gerbert d’Orlhac estem duent a terme una Marató d’Estalvi Energètic. És una campanya de sensibilització i de bones pràctiques en l’ús i el consum d’energia que té la voluntat afegida de destinar l’estalvi econòmic aconseguit a la lluita contra la pobresa energètica.

Es tracta de fer conscients, tant als infants com a tot el personal del centre, de que amb petites accions quotidianes podem reduir molt el consum d’energi. Per exemple, utilitzant només mig dipòsit de la cadena del vàter, pujant les escales a peu en comptes d’agafar l’ascensor, o assegurant-nos que tenim una temperatura eficient en la climatització.

També fem aquesta acció perquè volem solidaritzar-nos amb les persones que pateixen pobresa energètica i destinar els diners que estalviem a finançar projectes que assegurin que cap ciutadà pateix fred, manca d’aigua ni talls de llum. L’aigua i l’energia són recursos finits i l’ús abusiu té conseqüències per al conjunt del planeta. Reduir el consum d’energia ajuda a combatre els efectes del canvi climàtic.

Durant tot el mes de febrer, molts edificis i equipaments municipals de tots els districtes participaran en la Marató. Això vol dir que durant aquest mes, les persones que hi treballin o facin ús de l’equipament s’hauran de fixar molt bé en com consumeixen energia. Setmanalment es farà un control dels consums d’aigua, electricitat i gas, i es mirarà si hem aconseguit reduir-los respecte als consums dels anys anteriors. Ho anirem anotant i al final del mes sabrem quant hem aconseguit estalviar.

S’implicarà a tota la comunitat educativa: mestres, alumnat, monitoratge, treballadors i famílies.

L’estalvi aconseguit es destinarà al projecte famílies de Sant Cugat en situació de pobresa energètica.