Investiguem sobre els bacteris a 3r

Aquesta setmana, hem tingut la sort de rebre una visita molt especial a l’escola. Ha vingut l’Esther Julián Gómez, una biòloga que treballa al laboratori d’investigació de microbacteris al departament de Genètica i Microbiologia de la Universitat de Barcelona.

Gràcies a aquesta visita hem pogut aprofundir molt més en el nostre projecte (L’alimentació i la salut), ja que hem après sobre els bacteris, la higiene personal i com ens hem de rentar les mans.

Durant la primera sessió, els infants van deixar dues petjades dels seus dits en unes plaques de Petri, una amb les mans brutes i l’altra amb les mans acabades de rentar.

Passada una setmana, l’Esther ha tornat a la nostra escola i ens ha ensenyat els bacteris que han aparegut a les plaques i hem pogut veure qui es va rentar bé les mans i qui no. També hem observat que en algunes plaques hi han crescut fongs que han segregat antibiòtic.

Ha sigut molt interessant!!

En aquest enllaç podeu veure fotografies de l’experiment.