Història

El municipi de Poboleda està situat al centre del Priorat, a la vall del riu Siurana i als peus de la Serralada del Montsant. Cal destacar que actualment és un poble petit de 382 habitants, els quals se’ls coneix com poboledans.
El poble, envoltat de muntanyes i emmurallat per la Serra del Montsant, queda enfonsat enmig de la natura a una altitud de 343 metres.
Poboleda és una població amb una gran riquesa històrica, ja que s’hi poden trobar vestigis històrics que mostren que hi ha hagut presència humana des de temps prehistòrics. Durant segles, tota la zona va estar controlada i dirigida per l’ordre dels Cartoixants, els quals foren els qui donaren el nom de Poboleda al municipi i que més tard s’instal•laren a Escaladei.
El segle XVIII és el de major esplendor econòmic del poble i serà quan es construeixin les cases més senyorials i l’església, que és la més majestuosa de la comarca i es coneix com la catedral del Priorat.

Actualment, el poble de Poboleda gira entorn al món del vi. Els seus paisatges plens de vinya demostren que l’activitat econòmica més important és l’agricultura vinícola, al mateix temps que aquesta atrau al turisme que dóna vida als comerços i restaurants de tota la zona. El vi ha estat en tota la comarca del Priorat un motor econòmic que ha ajudat a mantenir la població i a donar feina a noves generacions. Aquest fet també es reflecteix a Poboleda, ja que en data d’avui hi ha onze cellers que formen part de la DOQ Priorat i que són la feina, la vida i el dia a dia de gran part de les famílies de la nostra escola, a més de ser una oportunitat en el futur dels nostres infants.

A l’escola hi ha una barreja de famílies procedents de molts llocs, alguns de la mateixa comarca, d’altres que venen de grans ciutats,…però tots tenen una cosa en comú: els apassiona el Priorat. Són gent molt diferent, però que viuen del món del vi i que tenen en comú un entorn, el qual és Poboleda, on l’escola juga un paper molt important de cohesió social i de relació amb el poble i l’entorn.
També cal destacar que moltes de les famílies de l’escola són del poble, fills de pagesos que estimen la terra i això es transmet de generació en generació. Els nostres alumnes són infants de poble, espavilats i desperts que gaudeixen fent sortides a la natura i que demostren tenir molt d’interès per la flora i la fauna del seu entorn. Els nens i nenes de la nostra escola són privilegiats perquè creixen amb uns valors familiars molt profunds que a l’escola hem d’acompanyar per arribar realment a les inquietuds de cada infant.