On som

L’Escola Garbí és al municipi de Poboleda, població situada a la comarca del Priorat. En aquesta petita comarca al cor del Tarragonès la majoria de les escoles són rurals i s’agrupen en Zer. Així doncs, trobem nombroses Zones Escolars Rurals i d’entre totes elles hi ha la nostra: ZER Montsant – Serra de Prades.

La  ZER Montsant – Serra de Prades és força peculiar ja que es troba a cavall entre dues comarques: el Baix Camp i el Priorat. La composició de la nostra ZER la formen 3 escoles: Escola Montsant d’ Ulldemolins, Escola Garbí de Poboleda i  Escola Serra de Prades de Prades, aquesta última també acull alumnes dels municipis de Capafonts i la Febró.

La zona s’emmarca a la part nord-est del Priorat, i limita des de la confluència dels rius Siurana i Montsant per una banda fins a la Serralada de Prades, i la Serra de Llena per l’altra, tenint com a eix vertebrador el Parc Natural i la Serralada del Montsant.

Pel que fa a les escoles de la zona, segons les dades d’inici de curs, trobem dues escoles força petites, Ulldemolins (25 alumnes) i Poboleda (23 alumnes) i  des d’aquest curs 2019 – 2020 la seu de la ZER és l’escola de Prades (35 alumnes). Totes les escoles de la ZER compten amb una oferta educativa des dels 3 fins als 12 anys d’escolarització. Una vegada finalitzada l’etapa d’Educació Primària, els nostres alumnes poden realitzar els estudis de  l’etapa d’Educació Secundària Obligatòria a l’Institut de Cornudella del Montsant.