TALLER D’HIGIENE I SALUT

El passat dia 16 de setembre, els alumnes de 3r. i 4t. vam fer un taller d’higiene i salut amb una noia que es deia Maria.Vam fer diferents activitats per treballar aquest tema.

Primer, la Maria va posar un gel a les mans dels alumnes de 3r. i amb una llanterna ultra violeta vam poder veure els microorganismes que hi havia que són petites partícules que no es veuen però que estan barrejades a tot arreu i ens poden afectar a la nostra Salud. A continuació, la Maria ens va ensenyar com rentar-nos bé les mans per tenir-les ben netes i també ens va posar un líquid desinfectant  molt fresquet i agradable.

Després, ens va ensenyar imatges de diferents objectes que fem servir cada dia i que porten molts microorganismes: les claus, els poms de les portes, aparells electrònics, monedes…També vam fer una pasta de dents natural que portava els següents ingredients: mitja culleradeta de bicarbonat, una culleradeta d’argila blanca, un polsim de sal, glicerina i tres gotetes d’aroma de menta, llimona o taronja que podíem escollir. Ho vam posar tot dins un pot, ho vam remenar bé amb una espàtula fins aconseguir una pasta homogènia i un cop feta ens la vam emportar a casa.

Una altre activitat, va ser posar senyals de perill en les parts del cos que tenim més sensibles davant dels microorganismes com per exemple: les mans, els ulls,  la boca, els peus, les orelles…

Per acabar, la Maria va penjar un sol i un lluna a la pissarra i vam col·locar imatges d’hàbits indicant quins són més adients fer de dia i de nit per tenir una bona salut.

Va ser un taller molt divertit, interessant i vam aprendre moltes coses.