Taller de Química: Àcids i Bases

Aprofitant que aquests dies ens acompanya en Fabian, un mestre que fa pràctiques a la nostra escola, els alumnes de 5è hem fet un taller per tal de determinar que és el pH de les substàncies.

Hem descobert que n’hi han de diferents tipus segons el seu pH, per exemple trobem les que són àcides com el vinagre o el suc de llimona, d’altres que són neutres com l’aigua o la llet, i finalment les que són bàsiques com el bicarbonat.

Vam fer dos experiments diferents per determinar el pH. El primer consistia en agafar unes tires de paper comercials que es poden comprar (paper indicador de pH). Aquestes en submergir-les en la substància que voliem analitzar, es tornava d’un color diferent segons el seu pH.

El segon experiment, consistia en utilitzar el nostre propi indicador elaborat a partir de suc de col lombarda. Semblava màgia el fet de veure com diferents productes (llet, vinagre, aigua, bicarbonat, etc.) anaven canviant de color quan se’ls afegia el suc de col lombarda. Així, els productes àcids, agafaven color vermell, els neutres groc i les bases blau.

Va ser molt interessant i vam aprendre coses útils per la nostra vida diària!

GRÀCIES FABIAN PER AQUESTA ACTIVITAT!!!

Clicant al següent enllaç podreu veure les fotos: