PLA ANUAL A L’EDC

PLA ANUAL: Programació general anual.

L’escola té com a un dels objectius anuals impulsar la cultura digital. Potenciar amb tots els alumnes l’ús de les noves tecnologies des de qualsevol àrea ajudat amb els canons de projecció, tabletes, càmeres de fotos, etc. Donant a conèixer la plataforma del CLASSROOM on es treballarà des dels diferents cursos en format virtual.

Continuar amb el treball de la robòtica o pensament computacional a Ed. Infantil i primària. A primària concretament, es destinarà un mínim d’un trimestre a treballar la robòtica, fent ús de diferents aplicacions de programació i material (Bee-boots, wedo 2.0 o makeblocks). 

Comissió TAC

La comissió TAC vetllarà pel compliment dels objectius relacionats amb les noves tecnologies. La formen el coordinador TAC i la resta de membres objectius i tenen les funcions següents:

  • Gestionar i tramitar les incidències informàtiques dels mestres. 
  • Acollir/dirigir/ informar al tècnic informàtic.
  • Confeccionar l’estratègia digital de centre.
  • Coordinar i dur a terme la FIC d’aquest curs (formació interna de centre) i l’EDC (estratègia digital de centre).
  • Penjar i actualitzar els articles al blog del centre.
  •  Actualitzar la pàgina web.
  • Vetllar per l’aplicació del pla TAC a l’escola.
  • Reposar i actualitzar el maquinari i programari.
  • Confeccionar l’EDC.

Estratègia digital de centre 

Es continua potenciant les TAC des d’un punt de vista interdisciplinari. Des de la Comissió TAC s’han revisat les competències digitals per actualitzar-les a les noves demandes del centre. Els tutors/es reben els continguts de noves tecnologies a treballar en els diferents cursos per tal d’assolir les competències bàsiques en l’àmbit digital i són elles les que treballen les noves tecnologies integrades dins de les àrees. Així doncs es treballarà el desplegament de les competències digitals implícit en les diferents àrees: processadors de textos, fulls de càlcul, presentacions multimèdia, edició d’imatges, so, recerca per Internet, legalitat i seguretat a la xarxa, etc. 

Com ja hem dit anteriorment, es continua treballant amb la robòtica o pensament computacional a tots els cursos: el code.org, les bee-bots, els wedos o els makeblocks, tot en funció de l’edat. La comissió també ha seqüenciat els continguts, objectius i activitats per nivells per optimitzar el treball en robòtica. 

També estem aconseguint diversos materials informàtics (ordinadors, teclats, ratolins…) des del Banc de recursos de la UAB. 

El present curs hem entrat de ple en l’Estratègia Digital de Centre (EDC). La comissió TAC i el mentor digital, Jordi Farré estan elaborant l’estratègia digital de centre, amb l’objectiu d’aconseguir que el centre sigui competent digitalment. A mode de resum podem dir que el curs passat es va fer una diagnosi del centre i es van plantejar uns objectius. Aquest curs s’estan elaborant activitats per tal d’aconseguir aquests objectius. La figura del mentor digital també serveix per assessorar la comissió en el desenvolupament de la FIC.