COLÒNIES A GRANS!

COLÒNIES A LA RÀPITA DE 3r I 4t i COLÒNIES A ESTERRI D’ÀNEU DE 5è I 6è

Del 8 al 10 de novembre l’alumnat de 3r i 4t ens en vam anar de colònies al Camp d’Aprenentatge del Delta de l’Ebre, a La Ràpita.

Dimecres al matí, amb una mica de nervis, anàvem pujant a l’autobús i acomiadant-nos de les famílies fins divendres a la tarda. Després d’una estoneta de viatge vam arribar a la casa de colònies, ben bé al mig del poble de La Ràpita. Quan vam estar instal·lades, després de dinar, vam poder descobrir La Ràpita fent un scape room per tot el poble. En acabar vam anar passejant fins a la Llotja on vam descobrir com funciona una subhasta de peix. A la nit, tot just abans d’anar a dormir vam fer una gimcana amagant tresors per tota la casa de colònies!! L’endemà vam agafar les bicicletes i ens en vam anar a fer una excursió pel Delta de l’Ebre; vam gaudir del paisatge, de la fauna i del bon temps. Després de dinar vam anellar uns quants ocells abans de tornar a deixar-los en llibertat. I a la nit… vam assistir a la primera edició del “Got Talent Enxaneta 2023” abans de posar-nos a ballar a la discoteca. Quina nit més divertida!! El divendres al matí, ja amb les maletes preparades, vam anar-nos-en d’excursió amb barca a veure les muscleres del Delta, tota una experiència!

I sense adornar-nos-en érem divendres al migdia i ja havíem de tornar cap a casa. Durant els tres dies ens ho vam passar d’allò més bé enfortint amistats i teixint-ne de noves.

Del 20 al 23 del passat mes de febrer els nens i nenes de 5è i 6è vam realitzar una estada al Camp d’Aprenentatge de les Valls d’Àneu.

Al Pepe de València d’Àneu li va semblar divisar una óssa molt a prop de la casa de colònies, al nucli d’Esterri d’Àneu. A partir d’aquest fet i amb les diverses activitats de descoberta del paisatge i visita al Museu de l’Ós d’Isil, vam poder determinar si era possible o no. Prèviament, a l’escola ja vam conèixer característiques de l’ós i del seu hàbitat. També ens vam situar al mapa i vam buscar possibles rutes per arribar fins al municipi d’Esterri d’Àneu.

A més a més de les activitats relacionades amb l’ós vam poder visitar l’entorn del Parc Nacional d’Aigüestortes i Estany de Sant Maurici i el Bosc del Gerdar. Per acabar de completar el Projecte Rius que hem estat treballant entorn al torrent al primer trimestre, vam poder fer una inspecció al riu Son per determinar la seva qualitat, mesurant el cabal i observant macroinvertebrats.

La neu es va deixar veure a 2.000 mestres, a l’estany de la Ratera, i els nens i nenes de 5è i 6è vam poder descobrir aquest paisatge pirinenc en tota la seva plenitud.