2 d’ABRIL: DIA INTERNACIONAL DE L’AUTISME

El Dia Internacional de Conscienciació de l’Autisme té com a objectiu fomentar una societat inclusiva que cuidi a tots els seus membres i garantir que totes les persones amb autisme puguin portar una vida plena i gratificant.

L’autisme és una discapacitat permanent del desenvolupament que es manifesta en els tres primers anys i es deriva d’un trastorn neurològic que afecta el funcionament del cervell, independentment del gènere, la raça o la condició social i econòmica.

Es caracteritza per deficiències en la interacció social, problemes en la comunicació verbal i no verbal i patrons de comportament, interessos i activitats restringits i repetitius.

L’estigmatització i la discriminació associades a la diversitat en l’àmbit neurològic segueixen sent els principals obstacles pel diagnòstic i el tractament. Es tracta d’una qüestió que han d’abordar els encarregats de l’adopció de polítiques públiques.

Per la Conscienciació sobre l’Autisme i per commemorar el Dia Mundial, betevé s’hi va bolcar amb el documental “SENTIR” l’any 2018.

És un documental vivencial que entrellaça quatre històries de quatre testimonis diferents. Explicat en primera persona, mostra com experimenta el món una persona amb TEA. Sense intermediaris, ni experts, ni entrevistes, (Sentir) mostra la part més sensorial d’una persona amb autisme. Acariciar un cavall, admirar una obra d’art contemporani o explorar a fons la xarxa de metro de Barcelona es converteixen en accions vitals per connectar amb l’entorn.

Com diu un dels protagonistes del documental, (Sentir) és estar a un altre lloc. Ens transportem al seu lloc per entendre com interaccionen amb els altres en funció d’allò que senten. (Sentir) és un exercici d’introspecció. (Sentir) és mirar endins. Sense jutjar, sense filtres.

També us deixem l’enllaç a un documental guanyador d’un Oscar basat en la vida del Owen.

ACOMIADEM EL 2N TRIMESTRE

Benvolgudes famílies,

Avui tanquem el 2n trimestre per agafar forces per a la recta final del curs. Deixem enrere un 2n trimestre complex en els inicis degut a un augment de grups confinats però hem aconseguit tirar endavant i acabar el trimestre podent reemprendre petites activitats com les sortides a dins i fora del municipi.

Un cop més volem agrair a tota la Comunitat Educativa l’esforç i la responsabilitat que s’ha tingut al llarg de tot el trimestre i, sobretot, al nostre alumnat que ha estat un exemple i el motor per seguir endavant i seguir caminant cap el futur. Cuideu-vos molt i seguiu extremant totes les mesures durant aquests dies de descans.

Us recordem que l’escola romandrà tancada fins el 5 d’abril inclòs i que el 6 d’abril donarem la benvinguda al 3r trimestre.

Bona Pasqua!

Cordialment,

L’ESCOLA

JORNADES PORTES OBERTES VIRTUALS

Aquest any la jornada de portes obertes tindrà un format virtual a través de 4 trobades virtuals per Google Meet i que tindrà un aforament limitat a 15 famílies com a màxim per tal de poder-vos atendre correctament i resoldre els possibles dubtes. Paral.lelament anirem penjant al web i a les xarxes socials @elluchabrera documentació visual per què us pugueu endinsar en el dia a dia a l’escola.

Hem acordat aquest format amb la resta d’escoles d’Abrera ateses les circumstàncies actuals derivades de la pandèmia:

• Tenim un pla d’organització que no permet fer trobades presencials al centre i no estem deixant entrar a les famílies a no ser que sigui essencial.
  • No es pot garantir un servei de desinfecció cada cop que es fes una visita.
  • Volem garantir les màximes mesures de seguretat enfront de la Covid.

En el cas de l’Escola Ernest Lluch les dates de les portes obertes virtuals són les següents:

• Dimecres, 3 de març a les 15.10h
  • Dijous, 4 de març a les 11h
  • Dimarts, 9 de març a les 15.10h
  • Divendres, 12 de març a les 10h

Per tal de fer la inscripció a les portes obertes virtuals, cal que envieu un correu a l’escola (a8059822@xtec.cat), truqueu a l’escola (937701213) o ompliu el següent formulari.

PROJECTE EMOCIONART

Al llarg de la història de la humanitat, les facetes de l’art aplicat en els humans han estat diverses.

L’art es considera que permet atendre i connectar amb aquella part més íntima de les persones i servir com a vincle amb allò social (Mundet, Beltrán y Moreno, 2015). En aquest punt, permet que sentim i ens connectem amb el nostre ser, ja que crea espais on vivim i sentim qui som, posant en joc les nostres estratègies per relacionar-nos amb nosaltres mateixos i amb els altres (Lima, López i Rodríguez, 2004). L’art facilita la integració dels dos hemisferis cerebrals que permet que el nen faci, pensi i senti “en” el mateix moment i aquestes tres dimensions es consideren bàsiques per poder créixer de manera positiva.

Aquest curs escolar, l’escola desenvolupa el projecte “EMOCIONART: L’emoció de l’art” i avui us volem presentar la transformació de l’escola en una galeria artística amb les creacions que heu fet en família.