AMBIENTS A EDUCACIÓ INFANTIL

FEM AMBIENTS !

El projecte d’ambients d’aprenentatge a E.I neix del neguit del cicle, recolzat per l’escola i de la voluntat d’innovar amb un mètode pedagògic que proporciona espais físics de jocs i descoberta on els infants puguin ser els qui decideixin i s’autoregulin ells mateixos.

Es decideix treballar en aquesta línia per  preparar els infants perquè siguin lliures i autònoms, que pensin per ells/es mateixos/es, siguin capaços de triar, de decidir i actuar a partir de les propostes més o menys estructurades que l’entorn els ofereix.

La finalitat es que els infants siguin protagonistes del seu propi procés d’aprenentatge, en un ambient estimulador, creatiu i participatiu on els nens i nenes actuïn, però també reflexionin sobre la seva pròpia acció des d’una posició activa i competent i que possibiliti la comunicació i la trobada amb les persones que l’habiten.

Això genera espais d’interacció entre els infants en els quals l’aprenentatge es construeix conjuntament, de manera que s’enriqueix la producció de sabers amb el treball cooperatiu i es reconeix la importància de coordinar les accions i pensaments amb els altres.

Per tant hem de crear espais adequats, generadors de trobades, dinàmics, on convidin a actuar i crear conjuntament el coneixement i siguin generadors de cultura, perquè aprendre és un procés i com a tal, per donar-se, necessita d’espais i temps per provar, per intentar, per pensar, per tornar i tornar a intentar.

Els ambients que hem creat a l’escola són:

• Joc simbòlic.
  • Atelier.