Unes pinzellades sobre nosaltres…

ESCOLA LERAMPRUNYÀ

Som una escola pública de 2 línies,  oberta i per a tothom. Una escola que reflexiona, aprèn i millora de forma continuada per donar resposta als nous reptes que es presenten a la societat actual-

Som una escola inclusiva. El valor que aporta el recurs SIEI del centre, ens ajuda a consolidar mecanismes d’atenció a la diversitat per assegurar-nos l’èxit educatiu de tothom.

Eduquem en una estreta col·laboració entre família i escola. Eduquem en valors i potenciem les virtuts més importants de la persona. Ens proposem aconseguir que els nostres alumnes siguin persones íntegres, bons ciutadans, que tinguin opinió pròpia i sàpiguen fer valoracions amb sentit crític, que siguin capaços de desenvolupar amb creativitat el seu compromís per aconseguir una societat millor.

La nostra línia pedagògica està basada en un aprenentatge competencial on el protagonista és el/ la nen/a. Ho fem mitjançant diferents metodologies permetent així, que el nostre alumnat, aprengui més coses i les aprengui  millor. El/la mestre/a és la persona que guia, orienta, supervisa i recondueix tot aquest procés.

Les estratègies metodològiques que utilitzem , l’organització dels grups d’alumnes, la visió que tenim de l’avaluació com a procés de millora i la participació activa de la comunitat educativa ens garanteixen l’èxit educatiu.

QUÈ I COM HO FEM?    (Cliqueu el link si voleu més informació)

https://drive.google.com/file/d/1BISvsTt-JUv48Mzn07d6q4v8TOhrVIgL/view?usp=sharing

  • Metodologia de treball cooperatiu a infantil i primària (expressió escrita, resolució de problemes i activitats a la resta d’àrees).
  • Ambients a educació infantil.
  • Racons a Educació Infantil i Cicle Inicial.
  •  Pla lector de centre:  biblioteca d’aula (amb prèstec), lectures cooperatives, activitats en família…
  • Tallers intercicles (plàstica, anglès, dansa…)
  • Matemàtiques manipulatives. Activitats per afavorir el plurilingüísme (tallers en anglès, natural science (unitats didàctiques de ciències en anglès), projecte “Sharing to learn”…).
  • Hort escolar.
  • Ciència i pràctiques al laboratori.
  • Projecte “Patis alternatius”
  •  Equip d’alumnat mediador  i dinamitzador de pati.
  •   Codocència (dos mestres a l’aula).
  •   Suport Intensiu per a l’Educació Inclusiva (SIEI)
  •  Utilització de recursos digitals integrats en el procés ensenyament-aprenentatge (Pla Digital de centre), a tots els nivells (ordinadors, portàtils, pdi’s, tablets, chromebooks …).
  • Robòtica educativa (bee bots, scratch…).
  • Projecte d’innovació “Apadrinem el nostre territori”
  •  Treball per projectes a tots els nivells.
  • Foment de l’emprenedoria – Projecte d’Emprenedoria a l’Escola (alumnat de 5è)
  • Potenciem l’ expressió artística: projectes musicals a Infantil 5 anys, 2n i 4t.
  • Som escola formadora de mestres.
  • Celebrem  festes i tradicions.
  • Programa d’acollida a l’alumnat d’ I-3 (Infantil 3 anys).
  • Formem part de la Coordinación 0-3 de la zona.
  • Tècnica d’Educació Infantil  a les aules d’I3
  • Coordinació amb les Llars d’infants i reunions de traspassar per rebre el nou alumnat
  • Vetllador de suport per a facilitar la inclusió de l’alumnat.
  • Jornades cultural amb el tema del curs (Eix Transversal).
  • Família-escola : festa de benvinguda a I-3, reunions inici de curs, entrevistes amb les famílies, celebració del Carnaval i col.laboració en la confecció de disfresses, lectures compartides, passejada família-escola, cantada de nadales, activitats a les aules programades amb la/el mestra/e).
  • Mares/pares delegades/ts de classe.
  • Anglès des de I3 amb mestres especialistes.
  • Projecte d’emprenedoria
  • Participació al programa de consum de fruites i verdures del Departament d’Educació.
  • Hort escolar.
  • Treball sistematizat del pas a l’ESO.
  •  Treball col·laboratiu amb els instituts públics: English Day, Jornada matemàtica, Sharing to Learn, visites als Instituts (alumnes de 6è), treball pedagògic amb els instituts. (coordinació i traspàs d’informació).
  •  Sortides pedagògiques a tots els nivells.
  • Colònies a final de cicle.
  • Viatge de final d’etapa (6è)