5è PARTICIPA AL PROJECTE CuEmE

Aquest divendres ens ha visitat la tècnica de promoció econòmica de l’ajuntament de Vilafranca. Ens ha vingut a presentar un projecte que mantindrà ben ocupats a l’alumnat de 5è de l’escola al llarg d’aquest curs 2022-2023.

El CuEmE (Cultura Emprenadora a l’Escola) és un programa de la Diputació de Barcelona que fomenta la cultura emprenedora i les competències bàsiques enfocat al cicle superior d’educació primària. Durant un curs escolar, l’alumnat de 5è de primària crea i gestiona una cooperativa escolar amb el suport de la comunitat educativa, l’administració local i altres agents socials de la seva localitat.

Aquest projecte permetrà als alumnes a aprendre de manera directe i vivencial la gestió democràtica i participativa d’una cooperativa (des de la seva creació fins a la venta del producte final); a practicar valors com la solidaritat, l’equitat i la igualtat així com la responsabilitat individual, col·lectiva i social.