5è GIMCANA MATEMÀTICA

Aquest matí, l’alumnat de cinquè hem realitzat una Gimcana matemàtica que ens ha fet suar de valent, tant físicament com mentalment. I és que després de dues setmanes de confinament i classes virtuals, necessitàvem córrer i escampar la boira.

En petit grup, i equipats amb les tauletes i una llista d’elements a fotografiar, hem recorregut l’escola a la cerca del que ens demanava. I què demanava? Doncs objectes amb la forma de diferents polígons i poliedres. I també altres objectes inesperats, que també penjaven de sostres i parets de l’escola…

Així, fent ús dels coneixements previs adquirits a l’aula, hem observat que estem envoltats de matemàtiques: piràmides pentagonals als tipis de fusta, cilindres en barres i papereres, cubs en torretes, prismes rectangulars en columnes, maons i rajoles, triangles isòceles en banderoles, esferes per il·luminar el pati, i fins i tot petits prismes hexagonals als cargols que aguantes les preses del rocòdrom.

Ben aviat, penjarem algunes de les fotos que han fet les diferents fotògrafes dels grups.