TALLER DEL CAMP AL PLAT

La setmana passada els alumnes de 5è van rebre la visita d’una de les responsables de la Cooperativa Aresta de Santa Coloma de Queralt  que ens va fer el taller “Del camp al plat” on els van explicar i reflexionar sobre l’origen dels aliments que comprem diàriament.

L’alumnat va poder comprendre i analitzar les diferències entre ecològic i no ecològic, de km0 i agroglobalització i proximitat. A través de dinàmiques vam veure els diferents factors que intervenen en l’agricultura ecològica i la convencional; i les seves diferències a tots els nivells (alimentari, salut, medioambiental…). També vam poder veure un vídeo que ens va ajudar de manera amena i divertida a comprendre el què havíem après. Podeu veure’l a través del seu nom: “Dos tomates y dos destinos”.

Finalment vam analitzar diferents productes per veure no només si eren ecològics, sinó també el seu origen proper o llunyà. Així es van adonar que els productes ecològics que venen de l’altra punta del món, no són respectuosos amb el medi natural ni seran de tan bona qualitat com un producte que tenim a tocar de casa.

Si voleu veure les fotos cliqueu a la càmera

Per saber-ne més clicla’m