Ambients d’aprenentatge

Els ambients són diferents espais d’aprenentatge, de relació i comunicació on a partir de diferents propostes els infants poden actuar, observar, experimentar, construir, inventar, imaginar, compartir, relacionar-se, emocionar-se…i interactuar amb els altres.

Aquest plantejament de treball  respon a la necessitat que mostren els infants de jugar i relacionar-se. És una manera de poder donar resposta als interessos i necessitats dels infants i respectar els diferents ritmes d’aprenentatge.

QUÈ PRETENEM ACONSEGUIR AMB ELS AMBIENTS (OBJECTIUS)?

–  Potenciar el llenguatge oral.

– Afavorir les relacions socials i de convivència entre els infants de diferents edats.

– Desenvolupar els hàbits socials; compartir espais, jocs, joguines, posar-se d’acord els uns amb els altres, establir normes de comportament i de joc…

– Desenvolupar el llenguatge oral: lèxic, espontaneitat en la parla…

– Aprendre dels companys/es, no només de l’adult.

– Oferir als infants un espai de joc on poder investigar, observar, manipular…de manera constant i lliure sistemàticament.

– Expressar els seus sentiments, emocions i sensacions  lliurement.

– Respectar a les persones i els materials.

QUINS AMBIENTS FEM I COM ESTAN DISTRIBUÏTS?