Biblioteca

epergam

EL CATÀLEG DE LA BIBLIOTECA

L’ ePèrgam és l’aplicació de gestió de les biblioteques escolars que ofereix el Departament  d’Ensenyament.  És una aplicació en línia que permet la consulta del catàleg per part dels usuaris.

EL PROJECTE

1. Objectius:

Informació i plaer

Ø  Reconèixer i valorar l’ús de la llengua escrita com a vehicle de comunicació, font d’informació i font de plaer.pa140020

Promoure l’hàbit lector

Ø  Dotar a l’alumnat de les eines bàsiques per a l’obtenció i el processament de la informació.

Creació

Ø  Utilitzar diferents mitjans per a la producció d’activitats comunicatives.

Ø  Desvetllar el sentit crític i el respecte davant les diferents produccions escrites.

Biblioteca

Ø  Potenciar la biblioteca escolar com a espai de coneixement i de recursos en la cerca, el tractament i l’ús de la informació .

Ø  Potenciar la biblioteca d’aula com a espai de comunicació i font de plaer.

Ø  Relacionar la biblioteca escolar amb les biblioteques públiques, tot formant futurs usuaris.

Comunitat Educativa

Ø  Fomentar la participació de la comunitat educativa en l’aplicació del projecte.

Ø  Valorar les biblioteques com un  instrument útil per a  tota la comunitat educativa, amb finalitats recreatives, informatives y d’educació permanent.

1. Actuacions realitzades en relació a:img-20151209-wa0006

RECURSOS:

• Recursos materials:

Ø  Ampliació del fons documental.

• Recursos humans:

Ø  Comissió de Biblioteca: formada per un representant de cada cicle. Reunions periòdiques.

Ø  Desdoblaments amb dos mestres per a les sessions de biblioteca a la biblioteca del centre: de manera quinzenal tots els alumnes del centre realitzen una sessió de biblioteca. Aquestes sessions es realitzen en grups reduïts i existeix una programació anual elaborada per la comissió de biblioteca i consensuada amb les mestre tutores.

GESTIÓ:

• Adquisició de fons.txusferdz-014

Ø  Adquisicions progressives de llibres d’imaginació i coneixements.

• Organització  i catalogació.

Ø  Catalogació del fons de la biblioteca del centre.

• Coordinació amb: Claustre, Zona, Ajuntament, Biblioteca Pública, Ampa , CRP…

Ø  Reunions dels membres de la comissió de biblioteca amb els respectius cicles.

Ø  Biblioteca Pública: visites dels diferents escolars a la BB Municipal. Préstecs realitzats per a les diferents exposicions temàtiques.

Ø  Serveis territorials: es rep suport per part del CRP (informació, material,…)

Ø  Participació com a ponents en les Jornades de Biblioteca Escolar organitzades pel Grup de treball Bibliomedia en Alcanar.

Ø  Participació de les Llars d’infants del municipi en l’activitat: La cova dels llibres.

Ø  Cooperació amb el Club de lectura local dins la diada de Sant Jordi: lectures en veu alta.

DINAMITZACIÓ:

• Pedagògica. Adreçada als alumnes i mestres.

Ø  Dinamització de les Biblioteques d’Aula: 30 minuts de lectura diària.

Ø Pla de lectures col·lectives: dossier d’activitats i acte de cloenda amb visites de grups d’animació i professionals del món literari (autors i il·lustradors) i actuacions per part de l’alumnat amb activitats de creació plàstica i literària.

Ø  Maletes viatgeres: préstec especial realitzat a Educació Infantil i Cicle Inicial.

Ø  Sessions de Biblioteca de caràcter quinzenal i amb grups reduïts per a tots els alumnes de l’escola. Amb l’objectiu de fomentar el gust per la lectura, afavorir l’ús i tractament de la informació i formar usuaris de biblioteca.

Ø  Exposicions tempa140023àtiques amb material de la biblioteca del centre i també dels alumnes i la biblioteca pública a les principals festivitats del calendari.

Ø  Col·laboració en la realització de les activitats corresponents al cicle festiu, especialment Sant Jordi.

Ø  La Cova dels llibres: exposició interactiva.

Ø  Llibre de les Maletes Viatgeres.

Ø  Concurs Literari Jocs Florals Escolars de Catalunya

1. Altres activitats

Ø  Enquesta de valoració al professorat envers les activitats i els objectius projecte de biblioteca per al present curs.

Ø  Valoració de totes les activitats a càrrec de la comissió de biblioteca i l’equip directiu.