Història

20170325_162245

popcole-030Els inicis de l’escola es remunten a l’any 1932, al gener d’est any va entrar en funcionament un grup escolar conegut com Les Escoles, ubicat a l’edifici que actualment acull al cicle inicial i educació infantil.
Les Escoles es van situar dalt del cementeri vell, construït l’any 1850 i llavors en desús. Era i és una situació privilegiada, al final del carrer de la Constància, coincidint amb l’eix transversal mar-muntanya, tapant i deixant dins del seu recinte La Glorieta, edificació de l’època de Carles III, que era el remat natural de l’urbanisme neoclàssic del citat eix i avui en dia símbol característic de la nostra escola.
Durant la Guerra Civil les escoles foren condicionades com a Hospital de campanya de la rereguarda de la Batalla de l’Ebre.
Més endavant es va construir el pont de pedra que dona accés a l’edifici antic, amb motiu de les obres del nou ramal de la via fèrria Val de Zafan.
Tal com anaven passant els anys amb un augment de la població i la immigració dels anys 60 es va fer necessari construir nous edificis al costat del primer. Fins que a l’abril de 1979 es va inaugurar l’últim edifici escolar que formen tot el recinte.
Durant tots aquests anys l’escola ha tingut diferents denominacions, fins que a l’any 1973 va ser sol•licitat i aprovat pel Ministeri d’Educació i Ciència l’actual nom de Carles III.