TALLER D’ART

El Gyotaku (del Japonès gyo “peix” i taku “fricció”) és un art japonès de mitjans del segle XIX que consisteix en estampar les empremtes d’un peix sobre un paper o tela. L’artista i exalumna de l’escola Irene Aguilar Peruga realitza aquesta tècnica amb tinta de calamar i paper d’arròs. Després de veure l’exposició que va fer al Museu de la Mar ens va semblar molt interessant i li vam demanar que vingués a l’escola a fer-nos un taller amb l’alumnat d’infantil 5 anys, aprofitant també que és una artista propera en l’espai i el temps, a diferència de les artistes que acostumem a treballar. L’alumnat va portar tota mena de fulles, caragols, crancs, petxines, peixos… a la classe. Irene ens va ensenyar algunes de les seues obres i ens va ajudar durant el procés de creació dels nostres gyotakus que al mes de març formaran part de l’exposició que farem al passadís de l’escola. També ens va regalar i signar un dels seus gyotakus per a posar-lo a l’exposició. L’alumnat va gaudir molt d’aquesta experiència per la naturalesa dels materials i per l’originalitat. Des d’aquestes línies volem agrair a Irene la predisposició, la motivació i el saber fer amb els xiquets i les xiquetes i li desitgem molta sort a nivell personal i en la recerca de nous reptes professionals.