La nostra Castanyada

Sovint a l’Escoleta, com en moltes escoles, les tradicions es consoliden amb els anys i s’acaba elaborant un relat particular on tothom hi fa la seva aportació. Això és el que ens passa amb la Castanyada.

Cada any un seguit d’activitats ens pronostiquen el canvi estació: amb alegria i frescor, uns infants preparen jocs pels altres, els més petits esperen amb curiositat a la Castanyera, els mitjans cuinen plats de tardor, i finalment tota l’escola, com encomanada pel ball de les fulles caient dels arbres, celebra la ballada de tardor.

A continuació us deixem un petit recull visual dels diferents moments que els infants del parvulari van viure al voltant d’aquells dies
L’espectacle al «gran teatre de l’Escoleta» dels infants de sisè explicant contes de por, que són adaptacions fetes per ells de contes del costumari català; la visita dels nens i nenes més grans de l’escola per conèixer els d’infantil a qui ajudaran durant la ballada; la visita de la Castanyera, a qui cada any els infants reben amb la mateixa tendresa que ella desprèn; els jocs de cucanya que els nens i nenes de cinquè preparen per a tota l’escola; i la ballada, moment en que les famílies venen a viure el resultat que obtenim quan barregem cultura amb esforç i emoció.